הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'לך לך'

הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'לך לך'

פרשת 'לך לך'
"ויאמר ה' אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך"
באבות פרק ה' משנה ג' עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו ע"ה ועמד בכולם. להודיע כמה חיבתו של אברהם אבינו ע"ה.
ורבנו מברטנורא מונה אותם אחד לאחד, א- אור כשדים שהשליכו נמרוד לכבשן על אמונתו. ב- לך לך בפרשתנו. ג- ויהי רעב בארץ. ד- ותוקח האשה בית פרעה. ה- מלחמת המלכים. ו- מעמד בין הבתרים (שעבוד מלכויות). ז- המילה. ח- וישלח אבימלך ויקח את שרה. ט- גירוש האמה ובנו. י- העקדה.

ואנו זוכים ומקבלים טובה בזכותו שעמד בכל ניסיונותיו.
ר' שלמה אבן גבירול – אדם דואג על איבוד דמיו- ואינו דואג על איבוד ימיו. כי הדמים אינם עוזרים- והימים אינם חוזרים.
בדיחה עממית מספרת על שר באיזו ממשלה בעולם שלא היה נודע בחכמה יתירה. באחד הימים הגיע השר נרגש ונרעש לראש הממשלה כשבידו ספר עב קרס ואמר: אדוני ראש הממשלה מגיע לי מזל טוב, על מה ולמה? פרוייקט חיי ראה אור אחרי הרבה עמל ויגיעה יצא ספרי לעולם. הביט ראש הממשלה וחשב וכי גולם זה בין הסופרים ופתח הספר, וכך היה כתוב: 'עם שחר יצאו הסוסים את האורווה בדהרה פראית אל מרחבי הערבה האפורה והדוממת'. הופך ראש הממשלה לסוף הספר וכך היה כתוב: 'בשעת ערב מאוחרת שבו הסוסים אל האורווה עייפים יגיעים אך מרוצים'. עודו נרגש פתח באמצע וכך ראה: דיגי דיגי גם, גיד דיגי דם, דיגי דיגי דם, כל תוכן הספר דיגי דיגי דם, דיגי דיגי דם, דיגי דיגי דם כלומר הצעדים של הסוסים כ- 200 עמודים כתוב רק דיגי דיגי דם.
זוהי בדיחה מסוג הבדיחות שאם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
לעיתים זה משקף את סיפור חיינו. חיינו פותחים בדרמה סוחפת – לידה. פתאום נולד אדם מכלום ממש – חיים, רצונות, מחשבות ותקוות.

והמוות מאורע מסעיר – עד לפני רגע היה כאן אדם – עולם שלם עם רצונות, מחשבות, דעות, כעסים, שמחות, אהבות, תקוות וחלומות. ומה במרכז העלילה???
מירוץ מטורף, בנקים, אוכל, שתיה, שינה ,עבודה, סידורים, עיסוקים וחוזר. האם אלו החיים?
העיסוק באיך לחיות קבר את שאלת איך לחיות!
באה הפרשה ומלמדת אותנו תראה מאיזה שורשים אתה, גזע תרשישים זה נותן כוח והכוונה נכונה. חיים אלוקיים, עם ניסיונות מבורא עולם עם תוכן שורשי עמוק חיבור לתורה, לקיום מצוות, דבקות באל עליון, בכל מצוה חיבוק למלך אל חי, חינוך ילדים לחיי קדושה בהכוונה ראויה ונכונה מתורת חיים בקביעות עיתים לתורה, בעשה לך רב והסתלק מן הספק.

חיים מלאים וגדושים בשמחה יתירה בעבודת ה' באהבת ה' וביראת ה' ובשוב ה' את ציון היינו כחולמים, אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה.

ויהיה רצון שנזכה יחד עם כל כלל ישראל לרוות נחת דקדושה ששון ושמחה עד לגאולה השלימה והנצחית שתפציע במהרה בימינו.

שבת שלום ומבורך.
הרב גבריאל מירלא הי"ו מרחובות

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*