חכם יוסף אלאשוילי ז"ל

חכם יוסף אלאשוילי ז"ל

s_23335_25044

חכם יוסף נולד בשנת תרס"ד (1904), תורה למד כמו רבים אחרים בביתו בהדרכתו של חכם ראובן אביו, שהיה מלמד תלמידים. וכן היה מגיע לשמוע את שיעוריהם של החכמים המקומיים וחכמים מקהילות אחרות שהזדמנו לקולאשי. אזנו הייתה כרויה לכל, וזכרונו ותפיסתו היו יוצאי דופן. שנים רבות היה לו מנהג של קבע לסיים אחת לחודש את ששת סדרי המשנה, לפי 18 פרקים ליום.

בשנות העשרים המוקדמות, עת ענני המהפכה הקומוניסטית חשרו בשמי גרוזיה. באותה שנה בה נולד משה בנם הבכור של חכם יוסף ורבקה בתו של הרב, רכוש הסוחרים הולאם. וכל כספה של המשפחה ירד לטמיון.

עקב השכלתו, הוא למד בגימנסיה מחוץ לקולאשי במימונו של סבו יעקב, חכם יוסף מונה למנהל חשבונות. הוא ככל הנראה היה מנהל החשבונות הראשון שיצא מקולאשי במפעלים שנפתחו באזור. הדירקטור הראשי של המפעל סיפר לימים, שבפקחותו ובידע שלו הציל אותם פעמים רבות.

אך הוא לא האריך ימים בעבודתו במפעל, עם השנים הקומוניסטים הכריחו אותו לעבוד בשבת. אך חכם יוסף לא נעתר לכך. הוא העדיף לעזוב את עמדתו הבכירה במפעל ולאתר לו מקום עבודה אחר כדי לפרנס את משפחתו וילדיו הקטנים, מאשר לחלל את השבת. הוא פתח חנות בנתנבי, וגם שם הוא עזב כאשר ניסו להכריח אותו לעבוד בשבת.

נערך ע"י חיים אלאשוילי נינו של חכם יוסף

המשך יבוא

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*