רבי מישאל בן משה מוזגרשוילי

רבי מישאל בן משה מוזגרשוילי

s_21795_6688נולד בשנת תרס"ה (1905) בקולאשי למשפחת חיים משה מוזגרשוילי. למד תורה בישיבה החדשה של קולאשי. התמנה בגיל צעיר מאוד לתפקיד החזן בבית הכנסת 'החדש' שבו כיהן רבי יוסף בן פנחס מירילאשוילי ולימינו עמד חכם מישאל בעבודת ה' ובשירות הקהל.

חכם מישאל הנחיל אהבה ואמונה בלבבות שכניו ובני קהילתו. למרות הרדיפות, הדיכויים והלחץ הכבד מצד השלטונות, לא חדל רבי מישאל מהשראת אור התורה על הילדים ועמל בחריצות מן הזריחה ועד השקיעה. בזמן מלחמת העולם השנייה סבלה קהילת בבאתומי ממחסור בחכמים ובהזמנת הקהילה עבר רבי מישאל לגור בבאתומי ושימש במסירות את הקהילה עד שנת תש"ז (1947).

לאחר מכן עבר לשרת את קהילת סוחומי וסייע לרבי שלמה בותראשוילי בחזנות ובמלמדות. גם כאן נטע את אהבת ה' ולכן זכה לאהבה אדירה מצד קהילתו. בקהילה ידוע כי אלו אשר בורכו על יד רבי מישאל התגשמה תמיד משאלת ליבם.

בשנת תשכ"ד (1964) חכם שלמה בותראשוילי נסע לרוסיה להשיג קמח חיטה לאפיית המצוות. התברר כי בדרכו ליעדו התכוונו לחטוף אותו ליסטים במטרה לשדוד את כספו, אך במקומו התנפלו הליסטים על רבי מישאל אשר באותו הרגע היה בדרכו לביתו. הפושעים שבלבלו אותו ברבי שלמה, חטפו את רבי מישאל ועל מנת שאיש לא ישמע את זעקותיו, חנקו אותו עד שנפח את נשמתו. ה' יקום דמו. כך שכלה יהדות גרוזיה את רבי מישאל.

כיום ממשיכים את דרכו בניו ובני בניו. אחד מבניו רבי מיכאל מוזגרשוילי הנהיג פאר את הקהילה הגרוזינית בנהריה מעל ל- 30 שנה. ונכדו, רבי יצחק מוזגרשוילי, ירש את הנהגת הקהילה הגרוזינית הגדולה והענפה בלוד ממנהיג העדה הדגול חכם רפאל זצ"ל ומכהן היום כראש הקהילה ומנהיגה של בית הכנסת "תפארת אהרן " בשרת בלוד.

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*