חכם מנשה מירילשוילי

חכם מנשה מירילשוילי

s_219541264_1346324806

חכם מנשה נולד בשנת תרס"א [1901] בקולאשי, בשכונת אבואשוילי שנודעה כשכונת מלומדים בתורה.

תחילת ידעותיו בתורה והשכלתו היסודית רכש בחדר ולאחר מכן בישיבה של קולאשי ומכל אחד שהיה מוכן ללמדו תורה, במיוחד מהרבנים ותלמידי החכמים של קולאשי דאז.

חכם מנשה היה אחד מהתלמידים המוכשרים בישיבת קולאשי, בעל הגות ואיש שיחה נמרץ, למדן ושקדן. משפחתו היתה ברוכת ילדים והיה גם אדם חרוץ מאוד בעבודתו, כמו כן היה מסור לעיסוקיו הרוחניים והגשמים העובדה שהיה ער רוב הלילה ועסוק בלימוד התורה לא מנע ממנו להשכים לפתחו של בית הכנסת לתפילת הבוקר ולאחר מכן היה עושה את דרכו לעבודה לפרנס את המשפחה, הוא עבד בבית השחיטה וכן עבד כשומר בבית המלאכה.

במקביל זיכה את קהילת קולאשי בתפילת שחרית המוקדמת לפועלים, הוא גם היה ממונה למעיר לסליחות בחודש אלול, קולו הצלול קיבץ את בני הקהילה הרבים בדייקנות של שעון מעורר.

חכם מנשה אף ניהל אישית את תפילת הסליחות, הוא כיהן כחכם באחד מבתי הכנסת של קולאשי, תמיד הגיע למקום בו היו זקוקים לחזן.

אומרים עליו שהיה אדם מעניין, יהודי קולאשי זוכרים הרבה ממעשיו הטובים כמו"כ החסדים הרבים שעשה, חכם מנשה היה מזכה הרבים.

חכם מנשה עבד כחזן וכחכם בבית הכנסת החמישי ע"ש אבואשוילי עד לעלייתו לארץ בשנת תשל"ב [1972], הוא עלה ארצה יחד עם משפחתו הגדולה ומרובת הבנים, לאחר עלייתו חלה ונפל למשכב לא האריך ימים ונפטר ברמלה ו' בסיון תשל"ב[15.5.1972] .

יש אנשים שחיים גם לאחר מותם, צדיקים קרואים חיים במיתתםומה זיכה אותו בכך? התמסרותו לעבודתו, פעילותו לטובת האינטרסים הקהילתיים לפני האינטרסים האישיים, נאמנותו לקהילתו. זו היתה דמותו של חכם מנשה מירילאשוילי. דמות של אדם ירא שמים ועמל בתורה ובעבודה.

זכרו של התלמיד חכם אוהב עבודתו, ישאר לעד בלבבותיהם של אנשי קהילת קולאשי וצאצאיהם.

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*