פרשת 'לך לך'
״אָחוֹת לָנוּ קְטַנָּה וְשָׁדַיִם אֵין לָהּ, מַה נַּעֲשֶׂה לַאֲחוֹתֵנוּ בַּיּוֹם שֶׁיְּדֻבַּר בָּהּ. אִם חוֹמָה הִיא נִבְנֶה עָלֶיהָ טִירַת כָּסֶף וְאִם דֶּלֶת הִיא נָצוּר עָלֶיהָ לוּחַ אָרֶז ״ ( שיר השירים)
התאור של שלמה המלך על הגמול במבנה האופי האישיותי של האדם מעורר שאלות רבות. הפשט של הכתוב יכול לעורר תהיות עוד יותר גדולות, למה בכלל התכוון המשורר, ואיך זה קשור לאברהם אבינו…
באם קיבלתם תקציב ליצור סרט תדמית על אברהם אבינו, איך הייתם מציגים את הדמות?
מה היה כל כך ייחודי באישיות שדווקא מממו התחיל הכל, ואיפה בתורה כתוב כל המדריך ליזם הסדרתי.
מוסלמי נוצרי ויהודי באים לפגישה עם הבורא.
היום שנבחר זה ראש השנה, הבורא אומר, ״ חברה זה יום ההולדת שלי, אני מציע לכל אחד מכם מתנה לבחירתכם״
הנוצרי נכנס ראשון, והבורא שואל אותו ״ מה אתה בוחר, מזל או שכל? ״
הנוצרי אומר ללא מחשבות מיותרות ״ אני בוחר במזל״.
קיבלת !! אמר לו הבורא ושלח אותו.
נכנס המוסלמי, אותה שאלה, וגם הוא בוחר במזל.
נכנס היהודי, אותה שאלה, והיהודי עונה: ״ ריבונו של עולם אני רוצה שכל כדי שאוכל לבחור כל מזל שארצה״
אין כפירה יותר גדולה ביסוד המהותי של היהודי בו אנחנו אומרים, ״ מה מכתוב, מכתוב״
לא נעים לומר, אבל זה מעיד על דלות מוחין.
אם תבדקו בכל הדתות, אין מושג כזה לשנות את המזל. זה אתה, זאת החבילה, ובהצלחה עד 120. או שאתה בר מזל ושיחק לך הקלף, או שאתה חבר של איוב, ומחכים לך חיים לא פשוטים.
ישנם תופעות לא סדורות בהם אנשים משנים את שמם וחושבים שעכשיו שהשתנה השם, ישתנה המזל לטובה ולברכה. מעניין לדעת מאין הם שואבים את הרעיונות, אך אין כל בסיס לדברים.
בעידן בו אחוז הלא נורמאליים ( כל בעלי הפרעות הקשב והריכוז למיניהם) הולך וגדל לעומת אנשים נורמאליים היציבים בדעתם, איך גורמים למערכת לא יציבה בעליל, להכנס למסלול יציבות.
מה שאף מערכת חינוכית בעולם עוד לא הבינה, ואף ארגון ענק עוד לא הפנים, זה שאם יש סיכוי כלשהוא להתקדמות חיובית ( או להיפך חלילה) הדבר תלוי דווקא באותם ״ לא נורמאליים״.
תשאל למה?
אגם לא נורמאלי, טווח החשיבה שלו לא נמצא בגבולות ההיגיון.
הוא אדם שנמצא בעולם של ״ תוהו״ בהם יש עוצמות שאנחנו לא מסוגלים אפילו לתאר במה דברים אמורים. במילים פשוטות יותר, הפוטנציאל הגלום בהם, הוא לעין ערוך מכל אדם אחר.
מאידך, אותם אנשים הנמצאים כמעט בעל בית בישראל, מאד מתוסכלים. כי הם לא זוכים להתממש באופן הראוי ביותר, ופשוט הולכים לאיבוד.
תחשבו על פצצת אנרגיה רבת עצמה אשר לא מצליחה להתלבש בשום כלי.
אם נתחיל להעמיק פנימה, נגלה ששורש הבעיה טמון בידע ובמסרים שמעבירים להם. הדברים לא מעניינים אותם ואין גירוי והם מאבדים עניין תוך זמן קצר מאד, והדרך להחזיר אותם משם כל כך קשה, שהחברות שמייצרות ריטלין ופרוזאק הפכו
למעצמות על, על חשבוננו.
״ יש ידע שנוצר מהמציאות״ קוראים לזה חכמה.
״ יש ידע שיוצר מציאות״- קוראים לזה תורה- זוהי החמה האלוקית, פנימיות תורת ישראל.
אנשים אלו הם בעלי יכולת רוחנית כה עצומה, אשר בקלות רבה מאד יעקפו כל תלמיד חכם ממוצע, ואף רב גדול.
אבל כל זה בגדר פוטנציאל.
תשאל למה?
זה לעומת זה ברא האלוקים.
הרדיפה אחר החומריות נותנת לך כל כך הרבה חומר, עד שבוקר אחד אתה מתעורר למציאות בה אתה מרגיש כל כך מרוקן, ומחפש בכל דרך מצבר רב עוצמה בעל טעינה אינסופית. זה יכול לבוא מרוב עושר או מרוב טרדות פרנסה.
אבל זה בא.
אנשים אלו יוכלו להתחיל להתממש רק במצב בהם הם יזכו לפתח כישורים נרחבים באינספור תחומי ידע ולמידה, בהם כל העצמה החבויה בהם תתחיל לקבל משמעות.
אם לאנשים האלו לא מנגנון להרחבת המודעות הרוחנית, אשר תזכה להתממש במציאות גשמית הם שוב פעם ילכו לאיבוד. אם אתך ולא אתך.
וכעת לשאלת המיליון, מה המסלול הנכון ביותר עבור אותו אחד שרוצה את הגאולה.
״ לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך״
צא מהחומריות ותתחיל תהליך זיכוך בו אתה מתחיל לאמן את עצמך בשינוי דפוסי ההתנהגות, השפה,והמחשבה.
תשתנה אישיותית ע״י קיום מצוות מעשיות מתוך תודעה , כי זה הדרך היחידה שלך להחדיר את מציאות הבורא בך. אין שום דרך אחרת.
תחליף את הסביבה בה אתה גר, כדי שכל השינויים אותם אתה עובר, יבואו לידי ביטוי באופן חיובי ונאות ע״י החברה הסובבת אותך.
אם אתה רוצה להבין מה זה גהינום, כנס לראש שלהם. אך ראו מהי עצמתה של תורה ולמה אברהם זוכה להיות ״ אב המון גוים״
״איזהו חכם, הרואה את הנולד״
אדם הראשון כשבחר לקבל את גילוי המציאות האלוקית בזכות ולא בחסד, עשה את טעות חייו, ומאז ועד היום אנחנו זוכים למתנות מאד מיוחדות המתבטאות במושג ״ נסיון״
וכל זאת כדי לנסוק מדרגה רוחנית לדרגה נעלית יותר, באופן הולך וגובר עד אין סוף, עד שבבוא היום כל תודעתנו היא זו שתקבע את מציאותנו.
תראה מה זה עצמה של אמונה.
אברהם קיבל מראש ברכה שהוא יצליח בענק, יקבל את כל העושר המרבי, באופן בלתי נתפס על הדעת במונחים גשמיים ורוחניים.
לכאורה, למה להתאמץ? הברכה הובטחה מראש.
אברהם מבין שהצלחה גשמית מתחילה בהצלחה רוחנית.
הוא יוצא לדרך בה הוא מבין שהיעד הוא להתחבר אל האינסוף.
הדימוי העצמי שלו היה שונה משל כולם. הוא התנתק מכל חבלי העבר, והלך ליצור עתיד טוב יותר הוא מבין שהצלחתו תלויה בניסיונותיו בהווה, וללא שום קשר לעבר.
הוא מחליף את מקום מגוריו, לוקח איתו קובץ אנשים מדור המבול ( הנפש אשר הציל בחרן) אשר הצליח לשנות את כל תפיסת החיים שלהם, והצליח לשנות את הדימוי העצמי שלהם, ולגרום להם לרצות להדמות לאינסוף ברוך הוא.
הוא בוחר לגור בארץ הכי קשה והכי מאתגרת, בו אוכלוסיית המקום עסוקה אך ורק בעבודת האדמה. הוא מגיע למסקנה שזה הקרקע עם הכי פוטנציאל להפוך אותה לקרקע פוריה מבחינה רוחנית, ומתחיל לפעול ולשנות בהם את שפת ההתנהגות שלהם.
אברהם בדרכו, סופג אתגרים מאד קשים, הן הרמת הפרט, הן ברמה הנפשית, המשפחתית והן ברמת הכלל.
היה אכפת לו מהכל. אבל, הוא הבין שיש עצמה בלתי נתפסת מאחורי הנסיונות הקשים האלו.
הוא חייב לעבור שלב. כולם נלחמים בו, הו סופג השפלות ברמה החברתית, אבל דבק בהכוונת הבורא.
הוא חושב מקרב אליו את ישמעאל, הבורא אומר לו, כל שתאמר לך שרה, עשה, ומגרש את אמתו ובנו היחידי מן הבית.
אברהם מגלה עוד סוד, כי בעבר מינו של האדם, יש תקלה אשר מונעת התחברות אל הבורא. הוא לא חושב פעמיים, בגיל 99 הוא עושה ברית.
הוא ממשיך להתעלות, אך מתוסכל ברמות בלתי נתפסות, יש לו עושר גדול, יש לו הכל, אבל אין לו עתיד, כי אין מי שיירש אותו.
רק לידיעה, מלך האסטרולוגים של אותה התקופה היה אברהם. אבל הוא הבין, שבגלגל החיים שלו, הוא לעולם לא יזכה לילד.
מה עושים? האים באמת ניתן לשנות את מסלו של האדם.
אברהם מגלה, כי עולם המזלות הוא גדול ועצום, וכי הוא הכול לבחור מזל אחר בו כן יכול להיות לו בן.
אברהם לא מבין, והבורא מסביר לו.
תחשוב שאתה נמצא באולם קולנוע עם 20 אולמות. כל אולם זה סרט שלם של חיים של אדם.
ברגע שנולדת, נכנסת לסרט א׳. אם במהלך החיים לא מצא חן בעיניך הסרט ואתה רוצה להחליף , אין שום בעיה. צא מהסרט ולך לאולם אחר. רק שביציאה מהאולם, מחכה לך שומר, והוא לא ייתן לך לצאת אם הוא זיהה אותך. לכן, אתה חייב להשתנות, ״מארצך, מולדתך ומבית אביך״. ברגע שאתה מתחיל לבנות את העתיד ומשתנה, גם מזלך השתנה, ונכנסת לסרט חדש, בו כן יעול להיות בן.
ואכן לא עובר זמן ונולד בן לאברהם בגיל כה מבוגר.
אברהם שמח וצוהל ומבין שבהתחברות למציאות אינסופית הוא חייב לעבור את האתגר הבא.
״ חסידים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא״
אברהם רוצה לראות אלוקות ברבדים יותר עמוקים. הוא נאלץ להקריב את כל עתידו למען קיום מצוות הבורא, ומעלה את כל החיים שלו, את יצחק בנו על העקדה.
באותה שניה, אברהם מקבל את אישורו של הבורא כי עמד בניסוי, הוא רואה איל עומד בסבך, ומבין שהאיל צריך לעלות לעולה ולא בנו.
״ וירא אברהם את האיל״ אברהם הגיע לדרגת השיא של תודעת הבורא, ורואה את מציאות הבורא בכל דבר בטבע.
למעשה חברים, להכנס לעולם של גאולה זה לא בדיחה.
אנחנו עוד לא לקחנו אחריות על מעשינו, ורוצים לאכול את כל העולם.
זה לא עובד.
יהודי הולך מחיל אל חיל.
ההצלחה שלך מתחילה בזה שאתה אכן רוצה את העתיד הזה, כי רק זה ייתן לך את שלוות הנפש ויאזן אותך בעולם הכאוטי בו אתה חי.
אברהם למעשה איפשר את התודעה כי כל אחד יכול להיות במה שהוא יבחר.
השאלה היא אם אתה כיהודי מבין ערוך לזה, ובאם כן, אז יוצאים לדרך.
תזכור רק דבר אחד; שהברכה לעושר אמיתי ומלא מובטחת לך מראש. זאת לא בדיחה, או פרסומת. זה הבטחה!!
ראשית כל, צריך שפה.
שפה בה נוכל להבין את עצמנו במציאות גשמית ורוחנית, ונועל תאורטית להיות כל מה שנשאף אליו.
יש. קוראים לזה ״ תניא״
עכשיו צריך לפתח כישורים. איך בזמן קצר ובעלות נמוכה אני נחשף ל המון תחומי למידה, מתוכם אני מכניס את הבורא לחיי, מתוך המשמעות שהגדרתי לחיי.
לכן, כל שעליך לעשות הוא ללכת, ולא להפסיק ללכת בעולם אינסופי , בו הדימוי העצמי שלי מופנה כלפי האינסוף ברוך הוא, ולא כלפי כל עניין אחר, אשר לאורך הזמן מביא לא יותר ממפח נפש.
צריך עצבים של ברזל, וכוחות של אריה להתמודד. את זה הכלי העצמתי הזה לממש את כל זה בפועל מתחת לעשרה טפחים, בכל דבר שבקדושה העניק הבעל שם-טוב.
לכן כששאל ״ אימתי קאתי מר? התשובה היתה, לכשיפוצו מעינותיך״
חברים, הכל קיים בתורה.
אל תחפש בשדות זרים, כי זה עלול לעוות לך את הייעוד.
אתה עברי, וכנראה יהודי.
אתה צריך להיות מעבר להכל. שום דבר במציאות הגשמית הזו , לא אמור לתפוס אצלך מקום.
לכן שואל שלמה המלך, האם אתה עומד איתן כמו חומה מול כל האתגרים, ואם כן, תזכה לטירת כסף אשר תגן עליך מכל. ואם אתה כמו דלת, זז כל הזמן מכל רוח קטנה, אז לוחות ארז יכסו אותך. מה שזה אומר, כל אש הכי קטנה תשרוף את כל הסיפור, חלילה.
הפסוק הזה מתאר את תחילת המסלול של אברהם אבינו ברצותו להתחבר את הבורא. הוא נכנס לכבשן של אש, ויוצא משם שלם ללא פגע.
למעשה, כעל שהמודעות הרוחנית שלנו תתעצם, כך בדיוק נזכה להתממש באופן הנעלה ביותר בעידן הגאולה, עד כי נזכה כולנו יחד לממש את הכתוב בו יהיה ה׳ אחד ושמו אחד.
שבת שלום