הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'תולדות'

הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'תולדות'

פרשת תולדות

ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק (כה-יט)
בפרשת נח לא נאמר ואלה עם ו' אלא נאמר אלה תולדות נח בלי ו' מה הסיבה?
אומר רש"י (בפרשת משפטים) כל מקום שנאמר אלה, פסל את הראשונים וכשנאמר 'ואלה' מוסיף על הראשונים. מה יש להוסיף כאן ב 'ואלה תולדות יצחק…' בשביל להבין נצטרך לחזור לסוף הפרשה הקודמת 'ויוסף אברהם ויקח אשה ושמה קטורה ותלד לו את זמרן ואת יקשן ואת מדן.. ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק ולבני הפילגשים נתן אברהם מתנות וישלחם קדמה אל ארץ קדם'. קודם כל מי זו קטורה? הגר. ולמה נקרא שמה קטורה? פירש"י נאים מעשיה כקטורת. הרי בפרשת 'וירא' לאחר שאברהם אבינו גרש אותה כתוב: ותלך ותתע במדבר, פירש"י חזרה לגילולי בית אביה עבודה זרה. סתירה ברש"י, איך יכול להיות שאברהם חוזר ולוקח אותה? ובכלל מה לאברהם אבינו לקחת אשר אחרי שרה? כי ביצחק יקרא לך זרע, מה יש לאברהם לחפש להביא לעלם עוד ילדים? ועוד איזה ילדים..
זמרן – שזימר לעבודה זרה, יקשן – שקשקש לעבודה זרה, ולא פחות ולא יותר, מדין זה שהחטיא את ישראל בעריות שבגללו מתו 24 אלף במגפה, אלו הילדים שאברהם אבינו מביא לעולם? איך יתכן שאברהם אבינו הענק שבענקים, זה שמסר נפש והקדיש את כל חייו לעקור עבודה זרה מן העולם, הוא זה שמביא לעולם ששה ילדים שכולם עובדי עבודה זרה?
ולא רק זאת הוא גם נותן להם מתנות לא זהב וכסף… שמות טומאה, מאיפה לאיתן האזרחי מושגים בשמות טומאה? מהו קשור לכל זה?
ואם זה לא מספיק הנה משהו מפחיד. כתוב במדרש שוחר טוב תהילים 'והיה כעץ שתול על פלגי מים' זה אברהם 'אשר פריו יתן בעיתו' זה יצחק, ועלהו לא יבול' זה ישמעאל, 'וכל אשר יעשה יצליח' אלו בני קטורה. ההצלחה מספר 1 של אברהם אבינו זה בני קטורה? ממשיך המדרש בפרק צב: 'עוד ינובון בשיבה' מי חזר להיות מניב בזקנתו, אברהם אבינו, שהקב"ה נתן לו את הכוח להוליד את בני קטורה 'דשנים ורעננים יהיו', דוד המלך משבח את לידת בני קטורה, ולא רק, הוא גם מאחל להם דשנות ורעננות. לעובדי עבודה זרה הללו דוד המלך משבח ומהלל? מה ההסבר?
אומר השך מגורי האר"י ז"ל: אברהם אבינו ידע שעתיד עם ישראל לגלות בין 70 אומות, אבל לא סתם אומות 35 מישמעל ו-35 מעשיו. ולפי שידע אברהם אבינו שעתידין ישראל לגלות בין אומות אלו שהן אכזריות ואינן מרחמות, לקח אשה מהם והוליד ילדים ממנה בזקנותו, כדי שתהא קירבה ביניהם לבין בני ישראל ומחמת הקירבה ירחמו עליהם. ישמעאל לא מרחמים על עם ישראל וגם עשיו לא. ולכן אברהם אבינו הוליד את בני קטורה.
אומרת הגמרא שאחייניו של ר' טרפון ישבו לפניו, ולא אמרו מילה כדי לדרבן אותם פתח ר' טרפון ואמר ויוסף אברהם ויקח אשה ושמה יוחני, אמרו לו אחייניו דוד קטורה שמה. למה שינה ר' טרפון שמה ליוחני? בגמרא בסוטה מסופר על אשה שמבחינה חיצונית הייתה נראית רבנית, כשאתה נכנס אליה לחדר החיצון, אתה רואה תמונות של כל הצדיקים, אבל בפנים היה לה חדר מלא כישופים, היא הייתה מכשפה, מה הייתה עושה? אם הייתה פוגשת אשה בהריון, היא היתה לוקחת את השם שלה והתאריך לידה המשוער ומברכת אותה בלידה קלה, ואם חס ושלום לא ילך בקלות, שתשלח משהוא אליה, והיא כבר תתפלל עליה איזו רבנית!!
בפועל מה שהייתה עושה המכשפה הזו זה להטיל כישוף על השם של אותה אשה שלא תוכל ללדת, וכאותה אשה כבר ישבה על המשבר והתינוק לא יצא, נזכרו בה ושלחו אליה שליחים שתתפלל ומיד היתה נכנסת אל תוך החדר הפנימי מסירה את הכישוף והתינוק היה יוצא.. כולם כבר קראו לה הרבנית. קנו לה מרצדס עם וילונות ונהייתה 'בבונה', ומה היה השם של אותה הרבנית – מכשפה? יוחני!!
אומר ר' מאיר שפירא מלובלין: ר' טרפון גילה לנו סוד גם קטורה היא יוחני. הגר הזאת שהיו נאים מעשיה כקטורת הייתה מכשפה! מבחוץ נראית צדיקה אבל מבפנים היא היתה מכשפה אמיתית, היא הרי הייתה הבת של פרעה, מלך של ממלכת הכישופים, אברהם אבינו חשב שהיא הייתה צדיקה ולקח אותה לאשה, אבל שגילה שהיא מכשפה הוא שלח את הילדים שלה למזרח הרחוק עם כל הכישופים שלה.
במזרח הרחוק יושבים היום כל המכשפים של העולם, אברהם אבינו הביא אותו לעולם ונתן להם מתנות כדי שירחמו על עם ישראל מכל המזרח הרחוק אין אומה אחת ששונאת את ישראל אתם יודיעם כמה ישראלים מסתובבים שם אצל בני קטורה, ושם מתוך הקליפות חוזרים בתשובה.
יש יותר חוזרים בתשובה מתוך הקליפות מאשר בארץ 75 אחוז מהצפיות מערוץ הידברות באות מהמזרח לא מהארץ.
כאן יש מי שמתגנב לרוחניות שם אין זאת ההצלחה מספר 1 של אברהם אבינו הרחמים באחרית הימים 'ואלה תולדות' להוסיף את בני קטורה, שנולדו לרחם על יצחק שנזכה במהרה כל כלל ישראל לגאולה ברחמים.
שבת שלום ומבורך
הרב גבריאל מירלא הי"ו מרחובות

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*