חכם פנחס חרזישווילי זצ"ל

חכם פנחס חרזישווילי זצ"ל

חכם פנחס נולד בעיירה סוראמי שבגרוזיה בשנת התש"ו [1946].משפחתו- הוריו יעקב ולובה היו ידועים כיהודים יראי שמים בתכלית ושומרי אמונה. את השכלתו הכללית רכש חכם פנחס בעיירת סוראמי.קהילת סוראמי  לא העלימה עין משאיפתו של חכם פנחס ללימודי התורה וקיום מצוותיה אשר פעל באותה תקופה, ואשר היווה תפקיד מהותי וחשוב כתלמיד חכם. בשל חריצותו ורצונו הכביר חכם פנחס היה לבקיא בתורת משה והצליח לרדת לנבכיה.

פעולותיו בקהילה

חכם פנחס החל לעבוד בבית הכנסת בתפקיד חזן. הוא הגשים את חלומם של תלמידי החכמים המקומיים כשבגיל צעיר מאוד [20-21] לחייו, כבר התפרסם כשליח ציבור מעולה, בזכות כישוריו וקולו הערב שהרטיט לבבות המתפללים. לא פעם הוזמן על ידי הקהילות לכל פינות גרוזיה,כדי להנעים מקולו הערב את תפילותיו קריאת התורה ובדרשותיו המאלפות .

כעבור מספר שנים  בהחלטת קהילת טביליסי כולה ובראשה רבי עמנואל דויתאשווילי, הוזמן חכם פנחס לעבוד בבית הכנסת הגדול בטביליסי כחזן ושליח ציבור. בקולו הערב וכושר דיבורו השובה הוא הצליח להשיב לעבודת ה' תלמידים וסטודנטים צעירים רבים . שהתרחקו מהתורה והמצוות עקב השלטון הקומוניסטי.שהצר ומנע את חופש פולחן הדת בכל רחבי ברית המועצות.

עלייתו לארץ

בשנת תשל"ב [1972] חכם פנחס עלה לארץ יחד עם אשתו וילדיו והתיישב בחולון. הוא שימש כחזן ושליח ציבור מספר שנים בקהילת יוצאי גרוזיה בחולון.

השליחות באמריקה

קהילת יוצאי גרוזיה באמריקה הזמינה את חכם פנחס לכהן בתפקיד החזן בבית הכנסת של יהודי גרוזיה בניו –יורק, גם שם חכם פנחס הלהיב לבבות בדרשותיו, בתפילותיו ובקולו הערב את קהל המתפללים, ופעל רבות למען הקהילה.

פטירתו בטרם עת

בשנת התשנ"ח  [בספטמבר 1988] נודעה הבשורה המצערת שחכם פנחס בן יעקב נפטר טרם עת. כאחד מאותם שהחכמים צפו לו עתיד מזהיר בהמשך חייו כאחד החזנים והדרשנים המובילים בעדה. מי יכול לשכוח בקהילת אשדוד, במיוחד קהילת אזור ד' ובניו יורק שבארה"ב, את חזנותו, קריאת התורה ודרשותיו המצוינות . דווקא בשל כך נשמר שמו לעד בלבם של בני הקהילה באהבה וכבוד רבים.[רבני גרוזיה]

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*