חכם מישאל בן שתבאי אג'יאשוילי

חכם מישאל בן שתבאי אג'יאשוילי

s_22039_23044

חכם מישאל נולד בבאנדזה בשנת תרמ"ט [1889] למשפחת שבתאי ומלכה אג'יאשוילי.

כבר בילדותו למד תורה ב"חדר" ובבית אביו, היה מתמיד גדול ושקדן.

בשנת תרע"ד [1914] גויס לצבא בעל כורחו עכב פריצת מלחמת העולם הראשונה. ראוי לציין, כי ח' מישאל, אשר חונך ברוח מצוות התורה, שמר במסירות נפש על הכשרות ועל אורח חיים כיהודי דתי אף בתנאיי הצבא הקשים. במלחמה הוא נפצע ועכב פציעתו במלחמה בשנת תרט"ו [1915]  שוחרר מהצבא ושב לביתו.

עם חזרתו החל מיד לדאוג להמשך לימוד התורה והתעסק עם צרכיה הרוחניים של הקהילה. בד בבד הוא נעשה לתלמידו של הרבי הגדול יצחק מרדכיאשוילי אשר נשלח לגרוזיה מירושלים ואשר פעל באותו זמן בבאנדזה. רבי יצחק תרם רבות להדרכתו ולמודו של חכם מישאל כתלמיד חכם וממשיך דרכו.

חכם מישאל עבד בעבודה פיזית, לצורך פרנסת בני ביתו (במשך תקופה מסוימת עבד גם בבית המלאכה של שילו  אג'יאשוילי), אך עם כל העבודה הקשה לא ויתר על חינוכם של הילדים ושל הנערים לתורה והיה מקדיש להם זמן רב.

בשנת תרצ"ט [1948] רבי חכם אהרון בותראשוילי רבה של קולאשי ביקש ממנו לבוא  וללמד גם את הנוער של קולאשי גמרא ועקב כך חכם מישאל השתקע בקולאשי.

כאן חלה התפנית הגדולה בחייו כמלמד ורם בישיבה של קולאשי.קולאשי שהיתה מפורסמת  בתלמידי החכמים הרבים והגדולים.

ח' מישאל היה נערץ על כל תלמידיו ומכריו עכב סגנון הלימוד המיוחד שהיה מלמד, רבים היו באים ללמוד ממנו תורה וגמרא והיו לאחד המלמדים המכובדים. גידל דור שלם של תלמידים ורבנים שלאחר מכן שימשו בקודש כרבנים בגרוזיה ובארץ ישראל. בין תלמידיו הרבים והמפורסמים היו הרב חכם רפאל אלאשוילי, חכם משה מיכאלשוילי, חכם יצחק מיכאלשוילי, חכם בן ציון מיכאלשוילי, חכם שמואל מיכאלשוילי, האחים חכם אפרים וחכם מנשה יסאקו מודזגבראשווילי, שליקיא אלישעשוילי, יצחק תתרואשווילי, לויקו מירילאשוילי , ביניה אלאשוילי, יסקו ואבו בותראשוילי מורדכי פאנג'ו, ואחרים.

זכרו של חכם מישאל, שהיה מלומד גדול בתורה ומורה מעולה לא נשכח גם כאן בישראל, ואולי די רק בכך שהכולל של יוצאי גרוזיה, שנפתח בשכונת חב"ד בלוד, שבין מקימיו היו תלמידיו, נקרא על שמו.

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*