ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה ל'סוכות'

ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה ל'סוכות'

סוכות

גרוזיני, פרסי, אתיופי, רוסי וליטאי עלו על מטוס לחופשה בקריביים…. האמת, זה לא בדיחה, זה חזון אחרית הימים .יש רגעים בחיים, שכל החיים עמלת בשבילם. יש תכניות לטווח הקצר, ויש תכניות לטווח הארוך. אם חלילה התפספס, הצומת הבאה יכולה לקחת זמן.
מה זה אושר? רוב בני האדם יאמרו לך, תחושה פנימית מאד עמוקה, אשר מבטאת XYZתחושות לגבי נושאים בחיי. ובכן, לא דובים ולא יער. לא מיניה ואף לא ביה. בכל אדם, יהיה מי שיהיה, כדי שיבין שהוא מוצלח, הוא חייב רצף של חוויות הצלחה.

כדי שההצלחה תהיה חלק מהזהות שלך, צריך לימוד. לימוד המסביר את מהות הדבר. לאחר מכן חייבים לחוות את הדבר, ורק לבסוף אם הצלחנו, זוכים להרגיש איך הדבר מיושם בי והפך לחלק ממני. וזה נכון בכל מימד. כדי לחוות רצף של חוויות שכזה, אתה חייב לעבור מסלול תודעתי והתנהגותי של שינוי.

כשהאדם יוצר שינוי שכזה בהווה, ומאידך מתחיל ליצור את התקווה למימוש החלום, הוא יצליח. ללא כל קשר מהם נתוני הפתיחה של האדם. כלומר, יכול להיות מצב שלאדם היו כישורים נרחבים מאד, אך אם אין שינוי בהווה, ויש פיתוח תקווה ליצירת החלום הגדול, אז אין הצלחה בעתיד.
כלומר, מה שהיה בעבר, בכלל לא רלוונטי להצלחה שלך במידה ושתי התנאים הנ״ל אכן קרו. אותו הדבר בדיוק ליהודי הרוצה לחיות בקדושה. ומה כל זה קשור לחגים, ובפרט לחג סוכות העומד בפתח?
כתוב: ״ כי בסוכות הושבתי את בני ישראל…למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים…״
אם כך, בהחלט מניח את הדעת לחגוג את סוכות בקירוב לפסח כי אז באמת יצרנו ממצרים, ולא בתשרי. בסוכות קורה תהליך מאד מעניין הקשור לתהליך השינוי ויצירת החלום אותו יוצר האדם לקראת השנה החדשה, לקראת היציאה מהמיצרים והמגבלות התודעתיים והתנהגותיים של האדם.
כהקדמה, חשוב שנדע כי לכל התגשמות של מציאות הוקדמה אמירה, שלאותה אמירה הוקדמה מחשבה. לכל מילה בלשון הקודש יש שורש רוחני, והוא בא גם לידי ביטוי מתמטי (גימטריה). שורש המילה סוכה שווה לשורש המילה אמן= 91. מה הרעיון? כשבית דין של מטה מכריע, בית דין של מעלה מקבל ואין לו זכות ערעור.
במהלך השנה, ישנם רגעים בהם במהלך התפילה ניתנת רשות למתפללים להיות בית דין של מטה, וזה באמירת קדיש, בתפילת שמונה עשרה, בקדושה, ובהתרת נדרים. כאן עניין אמן יש לה משמעות של נתינת תוקף, ולמעשה, אתה כחלק מן המניין, באם הנך מתכוון בעניין אמן, הרי זכית לתת תוקף לברכה שנאמרה.
יישר כח גדול!! סוף סוף התחלת לכוון, ולהבין שלמילה אמן יש משמעות הרבה יותר עמוקה. בחג הסוכות ניתן אותו התוקף שניתן למניין אנשים, גם לאינדיבידואל. לכל אחד ואחד מבאי הסוכה, ניתנת היכולת להכריע על עתידו במהלך החג. איך זה קורה בדיוק?? כפי שאנחנו יודעים, לכל תהליך של שינוי יש שני מהלכים מאד מהותיים: א. סור מרע- עשרת ימי תשובה. ב. עשה טוב- סוכות.

במהלך עשרת ימי התשובה התנתקת מכל חבלי העבר, ובאת ליום הנשגב, יום כיפור, בביטול מוחלט, כי אתה באמת רוצה להדמות לבוראך, ונוצר מצב של שיווי צורה. בסוכות מתחיל התהליך האמיתי, בו אתה מתחיל לבנות את צביונך לקראת השנה החדשה. לא בכי באים אליך 7 אושפיזין. למה הם באים, ומה אתה עושה בשבילם? כשאורח בא אליך, אתה מגיש לו אוכל כיד המלך באוכלכם בסוכה. כשאושפיזין בא אליך, אתה צריך לשאול את עצמך, מה אתה רוצה לבקש ממנו, כי הוא בא לתת לך.
בכל יום מגיע ישות אחרת (אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, דוד ושלמה) בעלת תכונות מאד ייחודיות לתת לך מתכונותיו הייחודיות. השאלה היא, האם אתה מוכן להיות ״כלי ראוי״ לקבל מאותו אושפיז. למעשה חברים, בחג סוכות מתחיל התהליך האמיתי את האושר אותו יחיה האדם במשך השנה.למעשה, המשמעות האמיתית של המושג אושר בחיינו הוא מלשון, אישור. אדם מאושר רק מתי שהוא מקבל אישור פנימי על ספק או על סדרת ספקות שהיו בתוכו, ועליהם הוא זכה לשמוח כי הותר לו הספק.
חג הסוכות הוא למעשה תהליך רוחני מאד מיוחד, אשר מחולק לשלושה מהלכים/חגים.
א. סוכות – תהליך השינוי והפיכתנו לכלי קיבול בעלי תכונות נעלות יותר מבעבר.
ב. הושענה רבה – רגע הכרעה, בו משתלבים כל התכונות ביחד, עד ליצירת אישיות מחודשת בי, המתאימה לעתיד אליו אני מכוון השנה. כדי שזה יקרה, חייב להיות מאופשר היכולת הרוחנית. אז הדבר הנשגב הזה (מימוש החלום) ניתן לקבל רק דרך לימוד חכמת הבורא (תורה), וקיום רצון הבורא (מצוות). אין מתנות חינם. או שאתה מקבל עשייה של שינוי בפועל או שאנחנו טוחנים כאן מים, וחבל להמשיך. שינוי קטן, אבל חייב שינוי.
ג. שמחת תורה – ואכן אין שמחה כהתרת הספקות. כן, צריך להתפרק מדי פעם. כי החלום שלך עומד להתממש. צריך לשמוח כי הבנת סוף סוף, שאתה תוצר מדהים של אלפי שנות מו״פ שקדמו אליך, שכל החלום שלהם היה, להגיע לרגע של הגאולה האמיתית והשלמה, ואתה זכית. כי פעם ראשונה אנחנו הדור האחרון של הכלות והדור הראשון של הגאולה אשר יצאה לדרך זה 3 עשורים.
אז כל אלה שעדיין מטיפים למוסר, יש בהחלט מקום לפטר אותם, כי לא זו הגישה שתביא לשינוי מהותי לאחדות פנימית, וחברתית. להביא אותך לשוקת ולא לשתות, זאת אכזבה שאין כדוגמתה.
50 מיליון איש חוו מוות קליני בעולם. הם ראו איך הפרמדיק מנסה להחיות אותו, והוא מלמעלה מחוץ לגוף מסתכל כמו מצלמה 12mm, בהלם טוטאלי אין לו מושג מה קורה עם עצמו, ורק אחרי שהוא זוכה לחזור לגוף, הוא נזכר ״אה, באמת יש אלוקים, חייבים להשתנות״ תם עידן השטויות. ברוכים הבאים לאמת הפשוטה״.
חברים, חג סוכות זה התקופה הכי נפלאה לחשוב על עצמנו ועל הזולת, איך אנחנו יוצרים אחדות ולא אחידות.
יש פסוק שאף יהודי לא ישכח גם אם יהיה מה שיהיה… והוא: "שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד". מה הרעיון מאחורי הפסוק? חברים, תרדו מהאגו, תתאגדו כולם כמה שיותר מהר כי המטרה שלי היא בדיוק המטרה שלך ושל כל העם היהודי, והוא ליצור מציאות רוחנית אחת ומאוחדת בה אני שם את רצונותיי בצד, ומתאחד כל כולי עם רצון הבורא, רצון אחד בלבד בו ״יכירו וידעו כל יושבי תבל, כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון״ .
כדי שבאמת נקיים את הייעוד:
א. ואהבת לרעך כמוך. ב. ובכל דרכיך דעהו. וכל זה חברים, חייב להיות מתוך שמחה אמיתית.

ר' דוד בוטראשוילי הי"ו מאשדוד

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*