הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'ויצא'

הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'ויצא'

פרשת 'ויצא'

טראמפ מחייב אותנו:

הגאון בעל החפץ חיים זצ"ל אמר כי אם יקח מאן דהו ארגז ויניח אותו ברחבת השוק, יעלה עליו וינאם בלשון הקודש, אין ספק כי לא התכוון לגויים המצויים שם אלא ליהודים המבינים את תוכן דבריו. לימדונו חז"ל הואיל ואנו בני העם הנבחר שגרירי ה’ יתברך בעולם, כל פעולה או פקודה הניתנת מהנשיא, צריכה להילמדע"י פקודיו המפוזרים ברחבי תבל בדקדוק ולעומק.

אשר על כן אף שעברו שבועות מספר מעת פירסום תוצאות הבחירות בארה"ב, בואו נלמד וננתח יחד בעין יהודית (לא פוליטית) את התהליך וסיומו.

נתחיל.

דונאלד טראמפ – אישיות ססגונית ומוזרה משהו בנוף האנושי, מלבד הוולגאריות שנוטפת ממנו יחד עם שחצנות הבולטת לעין. דמות כזו שכל עיתונאי חולם עליה, כיון שהיא משמשת מקור לייצור בלתי נדלה של כותרות. הבעיה שהתופעה העונה לשם טראמפ לא נשארה בגדר חלום, אלא הפכה למציאות ממשית ברגע בו הוכתר לנשיאה ה-45 של ארה"ב.

רצונם האמיתי של הדמוקרטים ותומכיהם קרי האליטה התקשורתית, והחושבים עצמם לנאורים הוא בחיי פתיחות וליברליות במגוון רחב של נושאים. ממבטם ברור שהגה ההנהגה, חייב להישאר בידם. "הרי אין מי שיעשה זאת טוב ונכון מהם". לפתע נוצר איום של ממש על האידיאולוגיה אותה טיפחו ולה סגדו. בתרחיש שכזה המטרה קידשה והכשירה  את כל האמצעים. התקשורת האמריקאית והעולמית (ובחלקה הגדול גם בישראל), צבעה את טראמפ בצבעים אימתניים. פניו הושחרו, נברו בעברו ועשו כל שבידם להכתים את שמו ושם משפחתו. אפילו מבית המפלגה אותה ייצג, ספג הוא חיצים ובליסרטאות בדמות השתלחויות פומביות, שלא מביישות את הגרועים שבשונאים. מסתבר שכללי האתיקה המקובלים בעולם בכלל ובקרב העיתונאים בפרט, נכונים היכן שהנפגעים והנרדפים הם תנועות השמאל למיניהם. אך במידה ויהיה איום ולו הקטן ביותר על השקפת עולמם, כל המוסכמות נרמסות וברגל גסה והכל כשיר לנטרול מוקד האיום. כאן התגלה פרצופם האמיתי של אותם  האוחזים במוקדי הכוח ושירי רוממות הצדק והשלום בגרונם. הדמוקרטיה פינתה את מקומה, ודיקטטורה קלאסית מחליפה אותה ובעוצמה. ברמה שאפילו הנשיא המכהן ורעייתו, התגייסו למערכה לא מאהבת הנציגה, אלא משנאת האחר והזר. מה שקרה ידוע לכל, על אפם וחמתם של חבורת הפוחזים הנ"ל, הצבע הדומיננטי ששלט במפת המדינות היה אדום, גרף האלקטורים התחיל לנטות לטובת טראמפ. לא היה זה יתרון פעוט וזניח, אלא ניצחון מוחלט וסוחף. העם האמריקאי הצביע ברגליו נגד הממסד ושלוחיו, ברמה שזה עדיין מכה גלים במחוזות הדמוקרטים. החמור הרפובליקני בעט בפיל הדמוקרטי ומחץ אותו בגסות.

באמת איך שייך להבין את הניצחון שילמד לעומק בקרב הפקולטות למדעי המדינה ברחבי העולם. בל נשכח שעמדו מולו גופי תקשורת עתירי תקציב וניסיון מהמובילים בעולם. כאלה שברפרטואר "המזהיר" שלהם ישנה היסטוריה ארוכה בה השפילו גאים והגביהו שפלים. את כל כובד משקלם הם הפעילו עבור יריבתו והשפילו אותו עד עפר, ובמבחן התוצאה השאיר להם אבק. בכל העימותים אמרו שנחל כישלון, פרשיות שונות ומביכות שעברו החייאה ויזואלית מהשורה הראשונה נקשרו בשמו.

סימן שאלה הגדול הוא איך הוא לא קרס פיזית או נפשית למול רצח האופי הפומבי והאכזרי שביצעו בו.

המסר העולה מהנ"ל הוא כי לטראמפ הייתה מטרה ברורה שהציב לעצמו,הוא חתר לעברה בכל הכוח ובכל מחיר. ברגעים הקשים ביותר והיו בשפע ,הוא לא נשבר והרים ידיים. המאבק והמלחמה היו לחם חוקו יום יום, וללא שום תחפושות והצטעצעויות,והעקשן הצליח. דבקותו במטרה שהייתה מוחלטת ללא מורא וחשש מכל המצפים לראותו נופל לקרשים, היא זו שהביאה אותו בסופה של מערכה סוערת, לצלוח את המהמורות והקשיים שעברו עליו. שימו לב למשפט הבא " לא שלא היה קשה, אלא הראש תמיד היה מרוכז בעתיד ".

כלפי מה הדברים אמורים העולם הזה הוא עולם התמורות יש עליות ומנגד ישנן ירידות. רבים מאתנו שואפים להעפיל לפסגות בחיי הרוח,כמו כן בחיינו האישיים– משפחה, חברה ועבודה. מייחלים לשינוי שמשום מה לא מגיע והכל תקוע. עד שסוף סוף מתחילים קצת לעלות, אם נתקלים בקושי או התנגדות כלשהם מרימים ידיים ועושים פרסה, תוך מחשבה שלא שייך להצליח. המסר הברור העולה הוא שאין דבר כזה לא להצליח, השאלה היא עד כמה אתה רוצה ומשוכנע במטרה שהצבת לעצמך.

מי שיציב לו מטרה ברורה וישעט לעברה בחזקה אך בחכמה, בנחישות עם רגישות יכבוש אותה ללא ספק. טראמפ שאיננו יהודי מחייב אותנו.

ולסיום שומעים כל מיני דיונים האם הוא יהיה טוב ליהודים או לא. אפשר לנחש להעריך לפנטז וכל שתרצו, אך מלבד בורא עולם אין בעולם מי שיודע מה יהיה, ותאמינו לי אפילו טראמפ לא סגור על עצמו,  כפי שכתוב בפסוק "לב מלכים ושרים ביד ה’ ". כמו שבתיאטרון בובות יש בובות שנראות מאיימות יותר ויש שפחות ,גם כאן  בסך הכול נוסף עוד שחקן להצגה העולמית המנוהלת בידי מפיק העל שאין חלילה שני לו בורא עולם.

יהי רצון שיהיה זה עוד צעד שיקרב אותנו לגילוי כבוד ה’ בעולם אמן.

הרב מיכאל מירון הי"ו מבית שמש

הדברים יהיו לע"נ יוסף בן רות, יצחק בן תמר ויוסף בן בת ציון  תנצב"ה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*