הרב אברהם שם טוב בדברי תורה לפרשת 'מקץ'

הרב אברהם שם טוב בדברי תורה לפרשת 'מקץ'

פרשת 'מקץ'
בפרשתנו אנו לומדים על חלומותיו של פרעה, הפרות הרזות הבולעות את השמנות, השיבולים השדופות המכלות את השמנות והדשנות. בורא עולם מסבב את כל עניין החלומות אך ורק כדי להוציא את יוסף הצדיק מבית האסורים מסיבת פתרון חלומותיו של פרעה , למרות שלפרעה היו פותרו חלומות, שאכן פתח את חלומותיו , אלא, שפרעה לא "אהב" את הפתרונות שלהם וחיפש עוד פתרונות…

ואכן מגיע הרגע שבו יוסף הצדיק צריך לצאת מבית האסורים,כדברי חז"ל שהיסורים הבאים על האדם ר"ל מושבעים מתי בדיוק ובאיזו מקום ודרך יצאו מהאדם.וכשמגיע הזמן מתקיים ביוסף הפסוק "ויריצוהו מן הבור"! ואפילו ביום ראש השנה… לאחר שתים עשרה שנה של כליאה בבית האסורים בבור חשוך ועלטה בו,ולפתע ללא כל הודאה מוקדמת מגיעה גאולתו הפרטית של יוסף הצדיק, מבית האסורים בין רגע מוצא את עצמו יוסף למשנה למלך מצרים.

חז"ל [מדרש תנחומא מקץ] אומרים שכך דרכם של ישראל וצדיקים: "מתוך צרה – לרווחה, מתוך אפילה – לאורה, מתוך נפילה- להתעלות" אכי"ר.

בימים אלו , קוראים יקרים, שבהם אנו חוגגים את נס החנוכה ומודים לבורא עולם שמנהיג את עולמו בדרך ניסים וטבעית, שמסביבנו מבית ומחוץ חושך ועלטה ר"ל רוחנית וגשמית, ימים שהיצר הרע היודע עד כמה גאולתנו קרובה, מנסה לבלבל ולייאש אותנו, חלילה, עלינו להתעלות על עצמינו ולהשען אך ורק עם אבינו שבשמים הרוצה כאבא טוב שאנו בניו אהוביו ונזכה לגאולה השלימה. לראות בבניין המקדש, חלום שחלמו אבותינו בגלות , ואנו ב"ה זוכים לראותו בקרוב ממש, עלינו ללכת בדרך אבותינו הקדושים חכמי גרוזיה זצ"ל שלא נרתעו מכל המלחמות של המשטר הסובייטי הקשוח כנגדם, ואזרו כח עם תורתנו הקדושה לנצח את אוייבנו ולעלות לחונן את עפרה של ירושלים עיר הקודש.

יהי רצון שנזכה בקרוב ממש כולנו יחד שבטי ישראל ננצח את היצר הרע והערב רב שבתוכנו, ונזכה לצאת מהבור החשוך של הגלות הרוחנית והגשמית שבה אנו שרויים לאורה של תורה לראות כוהנים בעבודתם, לויים על דוכנם לשירם וזימרם, וישראל בניווהם , אמן ואמן.

הרב אברהם שם טוב רב העדה הגרוזינית בנהריה

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*