Archive
הרב אבישי בטאשוילי בדברי תורה לפרשת 'לך לך'
פרשת לך לך סוד כוחו של עם ישראל מלחמת העולם הראשונה מסופרת לנו בפרשת השבוע, ארבעה מלכים נלחמו מול חמישה, ובקרב הגדול נפל בשבי לוט בן אחי אברהם, לאחר שאברהם
הרב יעקב בטוניאשוילי בדברי תורה לחג ה'סוכות'
חג הסוכות כתוב בתורה "בסוכות תשבו שבעת ימים כל האזרח בישראל ישבו בסוכות למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים אני ה' אלוקיכם" בעל
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'לך לך'
פרשת לך לך בגמרא (נדרים לב,א) נאמר: "בן מ"ח שנה הכיר אברהם את בוראו". האם הכוונה שהשלים אז ארבעים ושמונה שנים או שנכנס לשנתו זו? שאלה זו מזמינה דיון רחב
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'נח'
פרשת נח כאשר התורה מתחילה לספר על נח היא מייד מעניקה לו דברי שבח יוצאי דופן: "נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו, אֶת הָאֱלֹקִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ". חכמינו עמדו על היחס
שיחה של הרבי מלובביץ לשבת 'סוכות'
שבת סוכות הגמרא (סוכה כז,ב) קובעת שאדם יכול לקיים את מצוות סוכה בסוכתו של חברו (ברשותו כמובן), שלא כלולב שהאדם צריך להיות בעליו, וכדי שיוכל להשתמש בלולב של חברו, על
הרב מאיר מושיאשוילי בדברי תורה לפרשת 'כי תצא'
פרשת כי תצא לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה. הפרשה פותחת "כי תצא למלחמה על אויביך", ואף אני,
הרב דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'כי תצא'
פרשת כי תצא יום אחד פנה יהודי חסיד לבעל שם-טוב ושאל אותו ״ איך אני יודע שאני אכן מקיים ואהבת לרעך כמוך?״. הבעש״ט ענה לו, תגיד לי בבקשה ״את מי
התמ' סימון יוסף ג'אנאשוילי בדברי תורה לפרשת 'האזינו'
פרשת האזינו סימון האזינו פרשת השבוע פותחת במילים: "האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי" ביטוי זה שאומר משה רבינו נמצא גם בספר ישעיהו, אולם הנביא ישעיהו התבטא בסדר הפוך
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'האזינו'
פרשת האזינו' הגמרא (יומא עא,ב) מספרת על כוהן גדול שיצא מבית המקדש ביום הכיפורים והקהל ליווה אותו לביתו. בתוך כך ראו האנשים את החכמים שמעיה ואבטליון מתקרבים לעברם, עזבו את
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'ניצבים'
פרשת ניצבים הערבות ההדדית בעם ישראל: פעמים רבות שעולים על הפרק נושאים של דת ומדינה, האמוציות צפות להן בשני הצדדים ולא מצליחים להגיע לעמק השווה. במאמר הבא, נלמד יחד את