פרשת כי תצא
לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה.
הפרשה פותחת "כי תצא למלחמה על אויביך", ואף אני, הכותב, למלחמה אני יוצא, ואומר אני: די לשתיקה. עד מתי נניח לדור לרדת עד שאול תחתית. הנה פסוק זה מתפרש לכמה עניינים, ועל כולם העבירו את עמנו על דתם, גברים ונשים בנים ובנות. והכל במזיד, ביודעין, בכוונה לפגוע ברוחניות עמנו. אם זה הרשעים שיש להם תפקידים בעמדות כח, ולא רוצים לראות את העם עובד את ה', ורק רוצים להעביר את כולם על הדת. ואם זה כוחות גדולים יותר בעולם, שרוצים לבטל את עם ישראל מעבודת ה' (נוצרים מכל מיני סוגים, וכן כופרים למיניהם מכתות שונות, איני רוצה להזכיר שמם), והם מממנים כל מיני ארגונים, שכל מגמתם להחטיא את העם על כל שכבותיו: חרדים ודתיים, מסורתיים ואפילו אלה שלצערנו לא שומרים תורה ומצוות. ונעבור על פרטי מצוות אלו אחת לאחת, ונראה איך פני הדור כפני…, וידע כל אחד שעליו להתחזק ולחזק את בני ביתו ומשפחתו, ואם לא הקולר תלוי בצווארו:
א. פירש"י: "לא יהיה כלי גבר על אשה", שתהא דומה לאיש, כדי שתלך בין האנשים, שאין זו אלא לשם ניאוף. עד כאן. ובכן כל הרשעים במשך דורות הצליחו להכניס את המנהג הרע הזה, שנשים לובשות בגדי גברים. נשים לצערינו מעיזות ללבוש מכנסיים במקום בגד רחב המצניע את גופן (כגון חצאית ושמלה). נשים לצערינו מעיזות לגלות שער ראשן. ולאחר שהרגילו אותן לפרוץ גדרות אלו, מכאן המדרון תלול והעבירו אותן על דעתן לגמרי לעבור לבגדים פרוצים לגמרי, עד כדי כך שהלובשת צנוע נחשבת למוזרה.
ב. אונקלוס תרגם: "לָא יְהֵי תִקוּן זֵין דִגְבַר עַל אִתְּתָא", כלומר לא יהא כלי מלחמה של גבר על אשה. ופירש בספר החינוך: פירש הכתוב בכלי זין (=כלי מלחמה), לפי שהם הכלים המיוחדים לגמרי לאנשים, שאין דרך אשה בעולם לצאת בכלי זין. עכ"ל. והנה הכניסו לאומתנו תרבות אנשים חטאים, שמגייסים בנות ישראל הכשרות לצבא, ושם מערבבים אותם בחורים וגם בתולות, והתוצאות מי ישורנו, ואי אפשר לדבר. ולא הסתפקו בעצם המצאותם ביחד, אלא עוד מלמדים אותן מלחמה, ונושאות כלי נשק, ועוברות על איסור תורה (פרט לתוצאות האחרות).
וכבר כתב החינוך בטעם המצוה, וזו לשונו: לְהַרְחִיק מֵאֻמָּתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה דְּבַר עֶרְוָה, וְכָל עִנְיָן וְכָל צַד שֶׁיִּהְיֶה הַכִּשָּׁלוֹן בְּאוֹתוֹ דָּבָר מָצוּי מִתּוֹכוֹ, וּכְעִנְיָן שֶׁאָמְרוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה עַל דֶּרֶךְ מָשָׁל (סנהדרין קו, א) שֶׁאֱלֹקֵינוּ שׂוֹנֵא זִמָּה, כְּלוֹמַר, שֶׁלְּאַהֲבָתֵנוּ, הִרְחִיקָנוּ מִן הַזִּמָּה, שֶׁהוּא דָּבָר מְכֹעָר בְּיוֹתֵר, וְיִקַּח לֵב הָאָדָם, וּמְדִיחוֹ מִדֶּרֶךְ טוֹבָה וּמַחֲשָׁבָה רְצוּיָה, לְדֶרֶךְ רָעָה וּמַחֲשָׁבָה שֶׁל שְׁטוּת. וְאֵין סָפֵק כִּי אִם יִהְיוּ מַלְבּוּשֵׁי הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים שָׁוִים, יִתְעָרְבוּ אֵלּוּ עִם אֵלּוּ תָּמִיד, וּמָלְאָה הָאָרֶץ זִמָּה. עד כאן. והדברים מדברים בעד עצמם.
והנה שמעתי וראיתי מי שאינו מתבייש בזה שבתו הולכת לצבא, ולומדת מלחמה, ועוד מתגאה בזה שהיא עוזרת למדינה… פתי!!! עד כדי כך הלך שבי אחרי השטויות והכפירה ששמע וראה בכלי התקשורת, והשפעת החברה הרעה? עד היכן הגענו? וכי את כוחן של הנשים צריך הצבא? אין זו אלא מגמה של הפושעים, לעקור את קדושת ישראל, ולהרוס את בנין בית ישראל. ואיך ההורים מוותרים על בנותיהם, ומאבדים אותם לדעת, לעבור עבירות חמורות שבתורה?
ג. תרגם יונתן בן עוזיאל: "לָא יִהְיֶה גּוּלְיַין דְּצִיצִית וּתְפִילִין דְּהִינוּן תִּקּוּנֵי גְבַר עַל אִיתָּא" – כלומר לא יהיה בגד הציצית והתפילין שהם בגדי גבר, על אשה. הנה גם השגעון הזה מנסים להכניס, עם כל מיני נשים רשעיות, מודרכות (וממומנות) על ידי אותם כוחות של "יהודים" רפורמיים, שעושים בדווקא כל מיני מהומות סביב הדבר הזה, לתקוף את השקפת ודעת בני ובנות ישראל, להכניס בדעתם שהדבר בסדר, ולמה לא? כי זו דרכם כסל למו, להכניס לתודעת העם כל דבר זמה ושגעון ופירוד הלבבות וכפירה, בכל דרך שהיא, העיקר לעקור ולקעקע כל חלקה טובה, שלא יזכר שם ישראל עוד, ח"ו, עפרא לפומייהו.
ד. עוד תרגם יונתן: "וְלָא יְסַפֵּר גְּבַר בֵּי שֵׁיחַיַא וְעִרְיְיתֵיהּ וּבֵי אַנְפּוֹי לְאִיתְחֲמָאָה הֵיךְ נְשָׁא" – כלומר לא יספר (מלשון תספורת) הגבר את בית השחי ומקום הערוה ואת פניו, להיראות כמו נשים. גם הדבר הזה חדר בקרב קבוצות מסויימות בעם, לגבי תגלחת הגוף. אך מה נעשה שבעניין תגלחת הפנים נעשה הדבר כהיתר, כי פרט לכך שיש המגלחים זקנם בתער, אלו הרחוקים מתורה ומצוות, הרי שגם בקרב שומרי התורה פשתה המספחת, להתייחס לזקן כאל מיותר, ושיש להחליק פניו להראות ילד, וזה היפך התורה, ואפילו אם יגלחו בהיתר, באופן המותר. וכבר דבר בזה החפץ חיים בקונטרס "תפארת אדם" עיין שם.
מה נאמר ומה נדבר. יש להתעורר. כל העולם רוצה להחטיאנו, כי עתה הסטרא אחרא לקראת סופו, כי אנו קרובים לגאולה, ולכן החושך יכסה ארץ וערפל לאומים, עד ש"ועליך יזרח ה', וכבודו עליך יראה" במהרה בימינו אמן.
הרב מאיר מושיאשוילי הי"ו מאשדוד