הרב דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'

הרב דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'

פרשת שופטים

שני חסידים יצאו לנסיעה במזרח אירופה ובלילה נכנסו לפונדק אצל יהודי ירא שמים, כדי לישון ולאכול. השניים הניחו את מזוודותיהם וירדו לחדר האוכל ופנו לבעל המלון בסדרת שאלות. תגיד, האם האוכל כשר? כן. רגע, ואיך אתה שוחט את העוף? ומה בנוגע לבשר, ואיך אתה מנפה את הקמח, וכו' וכו'.. בקיצור הם לא חסכו עליו במילים, עד שיצא השף מהמטבח ואמר להם "תגידו, האם אתם מקפידים על מה שאתם מוציאים מהפה, כמו שאתם מקפידים על מה נכנס לפה?"
איך יכול להיות שבאומה של מיליוני יהודים ומיליארדי דתיים המתחזים ליהודים, כל אחד ממציא לו אלוקים, עובד אותו, ובטוח שאלוקים אצלו בכיס. מאידך, היהודי אומר בלי בושה את הפסוק הכי משמעותי ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד״ , בזמן שבפועל הרוב המכריע עובד עבודה זרה כפשוטו ואפילו לא מודע לזה. אם מישהו חושב שאני מדבר על ציבור חילוני, טועה בענק. מדובר באנשים מזוקנים עם פאות וציצית, שומרי שבת וכו'…
״והעולם נתן בלבם״ (קהלת) – ידידי, או שאתה חיצוני ואז אין לך שום צורך בתורה, כי אתה לא תשתנה. נולדת מי שנולדת ותפטר כפי שבאת. או שאתה הופך לפנימי, מתמסר, שם את הרצונות שלך בצד, מבין שאתה באמת לא מבין כלום ואז אתה חייב ספר חוקים היוצר חיים ולא נוצר מהחיים. מה הכוונה?
את היהודי מניע שם אחד בלבד והוא (י-ה-ו-ה), הרצון לשינוי תודעתי תמידי באדם. את הלא יהודי מניע שם והוא אלוקים והוא הטבע האנושי. ישנו חוק בטבע שאומר ״אין שינוי ברוחני״ – לעולם אין שום עניין שתשתנה. באת לעולם פלוני ותפטר מהעולם פלוני. כשאמרו לך שהעולם קיים כדי לשרת את ישראל, זה אך ורק כשאתה

היהודי נוהג כאדם פנימי ונע בתנועה מתמדת מהאונה הימנית לשמאלית, בכדי להשפיע על טבע המידות שלך.
אדם חיצוני הינו אדם המושפע מכל מערכת החושים שלו (המערכת הרגשית), ומה שהוא רואה, חודר לתודעה והופך אט אט לזהות החדשה שלו. חוש הראיה הוא המשמעותי ביותר ומהווה כ-55% מסה״כ הספקטרום החושי. הרוב המכריע של האנושות נשלט ע״י העולם, וזה רק שאלה של מודעות. זהו חברים דפוס התנהגות של לא יהודי ולא יעזור אם תתפלל 3 פעמים ביום. אם לא תצא מעצמך ותתחיל לקבל פרספקטיבה על עצמך, על המציאות ועל העולם, השינוי לא יקרה.

יהודי הינו אדם פנימי הינו אדם הפועל מתוך המערכת התודעתית שלו, דרכה הוא רוצה להשפיע על כל העולם כי החזון שלו הוא האמיתי והוא הנכון לכל העולם. הוא רוצה להשפיע, וזאת חובתו, כי לשם כך נוצרת. רק כדי לוודא שאתה לא מדומיין, אתה חייב תורה. ולא בכי התורה נקראת ״דרך חיים״ המתחילה באות ב׳ (בו) ומסתיימת באות ל׳ (לו). כלומר, עולם פנימי מקרין לעולם חיצון.
מי נופל בפח החיצוניות? 99% מהאוכלוסייה. מי כאן הבוס? אותו 1% ששואל, חוקר ודורש את האמת. עד היום הוא קיבל את המציאות כאקסיומה, אבל לא עוד. זה אותו 1% שמחובר אל המהות והמציאות במקביל, והוא זה ששולט בכאוס (לא במדיה ח״ו) והוא זה שיקבע את סדר היום החדש בעולמו. היהודי הוא היחידי שמסוגל לשלוט בפרדוקס המוטבע בטבע. מכאן תבין כי יהודי זאת הדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר המסוגלת לשנות ולהשפיע על המציאות.
איך מגיעים לשם? אם זה באמת נוגע לך, קח את ספר התניא ותהפוך את תורת החסידות לדרך החיים שלך. אתה תגלה שיום אחד אתה תמות ובע״ה תיוולד מחדש, כי כל מי שהיית כבר לא יהיה קיים. כל האדמה שעליה דרכת, תשמט לך. אל תאמין לאף אדם, רק בתורה. תהיה ספקן. כי אם ברצונך לממש חיים של משמעות, אתה חייב להבין את ה״למה״, אתה חייב לתרגל כל הזמן את ״האיך״, מתוך התבוננות, התבודדות, התמודדות, זאת כדי שתוכל ביום אחד לזכות לכתוב את התורה האישית שלך ולפעול מתוכה.
זה מסע חייך ידידי היהודי וזה קרה בזכות אבותיך שמסרו את נפשם בשבילך. חברים, אנחנו חיים בדור של גאולה ודוהרים אל עבר יום שכולו שבת- מציאות שאין מה לברר. הכל טוב ורצים למציאות של טוב מאד. ומי שנגאל, תורה חדשה מאתו תצא לכולם. המסירות נפש בדור של גאולה היא, לצאת מעצמך. עכשיו תחליט מי אתה רוצה להיות והאם אתה מוכן להתמסר לתהליך. תזכור שעם שכל תגיע בסה״כ מנקודה א׳ לנקודה ב׳, אבל עם הדמיון תגיע לכל מקום.
הרב דוד בוטראשוילי הי"ו מאשדוד

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*