הרב אלישי זיזוב בדברי תורה לפרשת 'וילך'

הרב אלישי זיזוב בדברי תורה לפרשת 'וילך'

פרשת וילך

אנו עומדים ונמצאים בעיצומם של עשרת ימי תשובה, הימים המסוגלים ביותר במשך כל השנה, הימים שעליהם נאמרו דברי הנביא ישעיהו: "דרשו ה' בהימצאו קראוהו בהיותו קרוב" (ישעיהו נ"ה, ו').

לא פעם ולא פעמיים אדם הולך לו בייאוש, הוא חש בדידות, הוא מרגיש שאף אחד לא תומך בו ושאף אחד לא עוזר לו. התורה בפרשתנו מלמדת אותנו ואומרת:

"וַָה' הוּא הַהֹלֵךְ לְפָנֶיךָ, הוּא יִהְיֶה עִמָּךְ לֹא יַרְפְּךָ, וְלֹא יַעַזְבֶךָּ, לֹא תִירָא, וְלֹא תֵחָת".

התורה מבטיחה שגם במצבים הקשים ביותר בהם אתה בטוח שהקב"ה איננו, הוא שם. אין מצב כזה שאתה לבד, ה' איננו מרפה ממך ולעולם לא עוזב אותך, לעולם!

כדי להמחיש יותר את העניין אספר לכם מעשה שהיה בארה"ב לפני כמעט 30 שנה.

מספרים על בן עשירים אחד שהיה עצלן גדול, אותו הבן חי על מי מנוחות על חשבון אביו מבלי להזיז אצבע. יום אחרי יום אביו היה צועק עליו "עצלן תקום ותלך לעבוד, אני בגילך כבר הייתי מיליונר". יום אחד נמאס לבן הצעיר מהצעקות של אביו, הוא החליט לעזוב את הבית, הוא החליט שעדיף לו להתגורר ברחוב, וככה במשך כמה ימים הוא התגורר ברחוב. ויהי ביום השלישי ניגש אליו אדם אחד ושאל אותו, "מה לצעיר כמותך לעשות ברחוב, בוא אלי תעבוד אצלי בגינה ואתגמל אותך במקום מגורים ואוכל". וכך אותו בחור צעיר התחיל לעבוד בחריצות והמעביד שלו היה מרוצה מאד מעבודתו. עברו להם חודשיים והמעביד ניגש אליו ואמר לו: "תקשיב טוב, אתה מוצלח חבל שתעבוד אצלי אתה מסוגל ליותר, לך לעיר שם מחפשים אופה במאפיה עם החריצות שלך אני בטוח שיקבלו אותך ושתצליח". אותו בחור התקבל לעבודה במאפיה בתור אופה ועבד שם קשות במשך חצי שנה. כשמנהל המאפייה ראה את חריצותו של האופה הצעיר הוא החליט להעניק לו במתנה שותפות של חמישים אחוזים בבעלות העסק, כיון שהוא ראה בו פוטנציאל גדול. 4 חודשים עברו להם והעסק כ"כ הצליח עד שבאותה העיר נפתחו 10 סניפים נוספים של אותה מאפיה, וכמובן שאותו אופה צעיר הפך לעשיר גדול.

והנה כמעט שנה עברה לה מאז שעזב את הבית, ואותו בן עשירים נזכר באביו ואת אשר עשהו, הוא החליט לכתוב לו מכתב, וזה תוכן דברי המכתב: "אבא היקר שלום לך כמעט שנה עברה לה מאז שעזבתי את הבית וכיום אני עשיר גדול, אתה לא תמכת בי ולא עזרת לי אבל אני עדיין הצלחתי".

כמה ימים עברו להם והבן קיבל מכתב מאביו, שכתב לו:

"בני היקר הגעגועים שלי אליך גדולים וקשים, אבל אני רוצה שתדע דבר אחד שזה שאתה עשיר היום, זה בגללי כיון שאני עמדתי מאחורי הקלעים וארגנתי ותכננתי את הכל.

א) אותו אדם שניגש אליך כשהייתי ברחוב אני שלחתי אותו אליך כדי שיכניס אותך תחת קורת גג, שהרי אף אדם לא לוקח ומכניס אנשים מהרחוב אל ביתו.

ב) מה שהתקבלת בתור אופה, אני שילמתי למאפיה שיקבלו אותך.

ג) ומה שנתנו לך אחוזים בשותפות המאפייה, וכי סבור היית שסתם ככה יתנו לך חצי משותפות המאפייה, אני הייתי זה שקנה לך חצי משותפות המאפייה.

אני דאגתי לך במשך כל הזמן הזה וניהלתי את הכל מבלי שתדע ומבלי שתרגיש באהבה אביך".

מורי ורבותי היקרים המעשה הנזכר בדיוק ממחיש לנו את הבטחת הקב"ה בפרשתנו, שאפילו בהסתרה הכי גדולה, אפילו מתי שהאדם חושב שהקב"ה לא אתו, מחשבה זו לא נכונה, כי אפילו שם נמצא איתך השם יתברך.

ויהי רצון שנכתב לחיים טובים ולשלום ויתקיים בנו מה שנאמר: "וַָה' הוּא הַהֹלֵךְ לְפָנֶיךָ, הוּא יִהְיֶה עִמָּךְ לֹא יַרְפְּךָ, וְלֹא יַעַזְבֶךָּ, לֹא תִירָא, וְלֹא תֵחָת".

שבת שלום וגמר חתימה טובה.

הרב אלישי זיזוב הי"ו מגרמניה

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*