הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'שמיני'

הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'שמיני'

פרשת שמיני

"ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל"
עם ישראל הוא עם קדוש, ולכן יש לו שבעה ימים בשבוע. יהודי צדיק ככל שיהיה, בכל יום עושה עברות כל יום מצטבר לנו אבק של עברות, עד שביום שישי אנחנו כבר סוחבים עברות של כל ששת ימי המעשה.
אבל כשמגיעה השבת שומרים עליה כהלכתה, השבת מנקה לנו את האבק של כל העברות של השבוע, אשרי אנוש יעשה זאת.. שומר שבת מחללו ושומר ידו מעשות כל רע, אדם ששומר שבת כהלכתה, אפילו עבד עבודה זרה כדור אנוש, מוחלים לו על כל עוונותיו.
אבל כל זה קיים רק אם האדם מנצל את השבת לרוחניות, לעונג לשעורי תורה וכו', אבל אם האדם מעביר את השבת שלו כמו יום חול, הוא ממשיך לצבור אבק של עברות כמו ביום חול, העברות שלו לא מתנקות ביום השבת.
יוצא אם כן שמי ששומר שבת כהלכתה מתחיל את השבוע ביום ראשון, כי זה יום ראשון לעברות, רק עכשיו הוא סיים לשמור את השבת והוא נקי מאבק. אבל זה שלא שמר המשיך לצבור אבק גם ביום שבת וכשהוא מתחיל את השבוע, הוא מתחיל ביום השמיני זה היום השמיני לצבירת אבק העברות אומר האמרי חיים אתה יודע מתי 'ויהי' זה לשון צער כשזה יום השמיני. שהשבת של יהודי נראים כמו יום חול והוא צובר אבק שמונה ימים רצוף, זה הצער הגדול ביותר שיכול להיות.
נאמר בפסוק: "ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם וימותו לפני ה'", מיד אח"כ הפרשה אומרת "יין ושכר אל תשת" אומר רש"י ללמדך שנכנסו שתויי יין., אם כן האם הם הקריבו אש זרה או שהיו שיכורים? הגמרא אומרת שהם הורו הלכה בפני משה רבם, וגמרא אחרת אומרת שהם אמרו מתי ימותו שני הזקנים הללו משה ואהרן ונהיה אנחנו מנהיגי הדור..
הזוהר הק' מגלה לנו שהבעיה שהייתה שהם לא היו נשואים, בפרשת 'אחרי מות' אנחנו מגלים שהחטא היה שהם נכנסו לקודש הקודשים, במה הם חטאו. אם הם עשו את כל הדברים האלה, הם פושעים גדולים.. איך משה רבנו אומר לאהרן שבניו היו גדולים יותר מהם? כשאדם נכנס לבית מלון, הרצפה נקיה, אין לכלוכים, הכל מבריק, אם יפול שניצל על הרצפה, מישהו יעז לאכול את זה? ודאי שלא, אבל למה, הרגע אמרנו שהרצפה נקיה.. כל אחד מבין שהרצפה נקיה בשביל רצפה, לא בשביל צלחת, ואם לקחתי סכין בשרית וניקיתי אותה אפשר לאכול איתה שניצל? אבל אם מנתח יבוא ויגיד סליחה, יש לי ניתוח דחוף ואני חייב סכין אני יכול להשתמש בסכין הזו, זה ודאי רוצח. ואם המנתח באמת עושה ניתוח עם סכין סטרילית הוא פותח את השקית הסטרילית שלה, ומניח אותה על שלחן הניתוחים לרגע הוא שכח שהוא לא שתה קפה הבוקר, ואם הוא לא ישתה קפה… הוא יוצא להפסקת קפה וחוזר, האם יכול להשתמש בסכין הסטרילית שהוא פתח לפני רבע שעה. ודאי שלא. אם הוא ישתמש בה נקרא רוצח.
כשמתו הבנים אף אחד לא מבין מה קרה כאן.. אפילו בעיניים של תנאים, כולם מנסים למצא קצה של חוט, רמז דק, אבל אף אחד לא מצליח.. למה? יש כל מיני דרגות של יהודים, הבסיס של יהודי, תאכל כשר, אתה לא יכול לאכול כל מה שזז.. צריך שיהיה מעלת גרה ומפריס פרסה, ובדג צריך שיהיה סנפיר וקשקשת אתה כבר מובדל מהגוי.
היהודי מרומם יותר, מזוקק יותר. ככל שהיהודי עולה במדרגה יותר כך נדרש ממנו יותר. יש יהודי שחי לפי מידת הנקיות של המסילת ישרים, יש אנשים שכדי לראות את 'העברות' שלהם צריך מיקרוסקופ, נדב ואביהוא הגיעו לפסגת האנושות 'בקרובי אקדש' אם כן, מדוע כתוב עליהם שהם עשו את כל החטאים האלה. לפי רמת הסטריליות שהם היו צריכים לעבוד את ה' אם יעשו את החטא הדק ביותר זה יחשב רצח…
לכן כתוב שהם עשו הרבה חטאים .. כי ככל שהאדם יותר מרומם כך הקפדנות הנדרשת ממנו גבוהה אם אתה עובד בכור האטומי ונשמת לא נכון אתה יכול להחריב את כל העולם, כך היה החטא של נדב ואביהוא דק עד אין נבדק. עד שאפילו התנאים הקדושים לא מצליחים לגלות מה החטא, אי אפשר לראות את זה, רק הקב"ה יודע מה הם עשו.. אני ה' המעלה אתכם מארץ מצרם, נכון, ככל שאתה יותר מרומם ומעולה, כך הדרישות והציפיות בהתאם אבל בסוף אתה הופך להיות נזר.. נזר של כל הבריאה כולה.
ישראל אשר בך אתפאר.
שבת שלום ומבורך
הרב גבריאל מירלא הי"ו מרחובות

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*