ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה לחג 'שמחת תורה'

ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה לחג 'שמחת תורה'

שמחת תורה

"גַּן נָעוּל אֲחֹתִי כַלָּה, גַּל נָעוּל, מַעְיָן חָתוּם"

כשיוצאים מגבולות של שכל והגיון , אפשר להבין, שמה שנעול ניתן לפתוח, ומה שחתום ניתן
לחיתום מחדש. במשחק של משל ונמשל, לא נגיע רחוק.

כי ככל שמתעלים בתודעה, מגלים שהסולם הזה הוא אינסופי, ובכדי לגלות את מה שמעבר, לא די ב-4 פעולות חשבון, ונוסחה של משוואה ריבועית. צריך שיטה אחרת לגמרי הבאה ממימד אחר, אשר תוכל להוביל אותי אל גבהים חדשים. אחרת, אני פשוט לא שורד.

כולם יורדים על הילדים בעלי הפרעות קשב, דיסלקטים, מוגבלויות למיניהם, וכו. וזה כל כך מצחיק, כי מה שאנשים לא מבינים זה, שאתה חושב חשיבה טורית, והם מסוגלים לחשוב בצורה מקבילית. הם רואים את המציאות באופן שונה לחלוטין ממך. כן חברים תוך עשור, הם יהיו הנורמליים ואתה תהיה המשוגע. ואז נראה מי יצטרך כדורים….

תמיד צחקתי מהרעיון שכל רב אמר כי ״כל סודות החיים נמצאים בתורה״. זה היה נשמע לי כל כך מעצבן ויומרני, כי אף אחד מהם לא הביא אותי לנקודה שאני באמת אממש את זה. זרקו לי משפטים מפוצצים, ואח״כ סיפור, או אגדה, שלא נתנה יישוב דעת, כי אף אחד לא עוזר לי להבין. זאת היתה תחושה או שהם לא מבינים על מה מדובר, או שלא רוצים שתדע, וחייב שיהיה מידור.

למה הוא כן ואנחנו לא? במה הם היו יותר טובים ממני? ואם העולם הולך ומתקדם , אם היום יש שפע שמעולם לא היה כזה שפע, אז איך יכול להיות שאני נחות מאבותיי. ובכן, סיפורים יש במשקל, ופרפראות יש בארגזים. ובאמת זה יפה. אבל, למי שמחפש את המהות, ורוצה ליצור משמעות לחייו, זה פשוט לא משכנע. אבל לפעמים קופצים גבוה מדי, כי מהקומה שבה אתה נמצא, אי אפשר להגיע לפנטהאוז. זה פשוט מסוכן מדי, וייתכן, שיש סיכונים שפשוט לא כדאי לקחת.

לקב״ה אין שום בעיה או מגבלה להזין אותך בידע אלוקי. רק תקח בחשבון, שאם אתה רוצה ״ לשתות״ מהאין-סוף , אם אתה באמת רוצה גאולה אמיתית ושלימה ואתה בא עם כוס, תקח החשבון שיש סיכוי שתטבע. כי כשהקב״ה נותן, הוא נותן במונחים של בלי גבול. אז כאן צריך לקבל החלטה. או שאתה רוצה להתחבר נכון ולעלות שלב שלב, או שאתה רוצה במכה אחת, ומה שיהיה יהיה?/!!

קשה באימונים, קל בקרב. זה לא משפט שקשור רק לצבא, אלא לכל דבר בחיים. רוצה לדעת את הקב״ה? תתאמן בחסד, בצדקה עצומה, בבלי גבול, ברחמים, בלתת ולתת.. תעשה ובסוף תרגיש בשינוי. כי האמונה מביאה לכדי ידיעה. והידיעה מביאה לידי העצמת האמונה. האם יש גבול לאמונה? לא. כי כמה שתחכים ותתבונן, תגלה שאתה חי בעולם שאין בו סוף.

האמת, זה מפחיד. כי אתה יודע מתי/איך זה מתחיל, ואין לך מושג מתי זה נגמר. לכן, המושג ״ פוטנציאל״ הוא סוג של מתנה, בו אתה זוכה לממש את עצמך שלב שלב, וללא כל קשר לסביבה, אלא רק לדרגה בה היית מקודם. הכל תלוי בך. תורת ישראל ניתנה כ״גן נעול״. היא ניתנה כפוטנציאל.

מה הכוונה? למעשה, התורה ניתנה כרצף אחד של אותיות, ללא שום עצירות. מה יצר את המילים והמשפטים? המעשים וההכרעות של של בני האדם ושל עם ישראל. כלומר, ההחלטות שהם לקחו, הם אלו שיצרו את התנאים, הנסיבות והמציאויות הכתובים בתורה.

לקרוא את ספר התורה, וללמד בבתי ספר את הטקסט המקראי, מבלי הבין כי כל התורה כתובה בלשון הוראה, בלשון קוד, כחוק, כידע שבכוחו לשנות את המציאות, הינו סילוף של תובנות העולם והאדם. חשוב להבין שכל האינטליגנציה האנושית מבוססת על שפה.

הפרשה האחרונה בתורה, ״ וזאת הברכה..״ נאמרת תמיד ביום שמחת תורה, ולעולם לא נאמרת בשבת. למה? כי זו פרשת הפוטנציאל. התורה מחולקת ל-54 פרשיות, ואשר יש לנו 53 שבתות בשנה.

מה שזה אומר, שהפרשה ה-54 היא למעשה נאמרת ביום בו מתגלה אנרגיה עצומה הנקראת בקבלה ״אור מקיף״ – שכבת הפוטנציאל שבך.

למעשה, כל התהליך שעברת עד כה בחייך, הינו לקראת שמחת תורה, כי ביום הזה עליך להתחבר למימד הזה, בשיא העצמה, כי אם הצלחת להתחבר באמת, אתה למעשה מסוגל להגיע לדרגה שהיא למעלה מן הזמן והמקום, להרפא מהרבה תחלואות המונעות מהנפש התנהגות בריאה, ולהתחיל לתת לנפש להשפיע על הגוף, ממימד שהוא למעלה ממימדים של חומר.

בשיחה שהיתה עם ראש המוסד לפני מס׳ שנים, נשאלה שאלה. האם לסוכן טוב ואיכותי שטעה ואף סרח, ניתנת הזדמנות שניה? התשובה הפתיעה מאד. הוא אמר, אדם שמודע לחומרת הטעות אותה הוא עשה, ניתנת הזדמנות שניה בארגון. כי רק כך הם משתבחים ומתעלים באמת לגבהים מדהימים.

בשמחת תורה, ההזדמנות השניה הזו ניתנת. הפוטנציאל שבנו משווע להתגלות. הנשמה רוצה להאיר את הגוף, אך צריך ליצור כלים להתחבר עם הבורא יתברך. זה יום שמממשים את כל ההחלטות המהותיות לתיקון הנפש, פיתוח הרוח, גילוי הפוטנציאל, וכל זאת כדי שנוכל לזכות באמת לחיים של משמעות.

התורה מסתיימת באות ל׳ ומתחילה באות ב׳. כן, מה שלא נעשה ומה שלא נאמר, ההחלטה באה בסוף מהלב. התורה מתחילה באות ב׳ ומסתיימת באות ל׳ כי העולם הפנימי של האדם מקרין לעולמו החיצון. אתה יודע בדיוק מי אתה. אתה יודע בדיוק את מעמדך. אתה לא צריך רבנים בשביל זה. אבל אתה כן צריך רב אישי שיתן לך את הדחיפה ואת העצה הראויה. אחרת, זה לא יקרה.

חברים, אנחנו חייבים להשתנות, כדי לגלות שהסביבה שלנו באמת טובה יותר. אנחנו חייבים לשדרג את עולם קבלת ההחלטות המוסריות, כי אחרת, העולם לא נותן לך את האפשרות לחיות בסביבה שנעים לחיות בה.

ההבדל בין חוקי התורה לבין חוקי המדינה הוא: שחוקי המדינה הם חוקים שנוצרים בעקבות העדר, או לצורך איזון החברתי. לעומת זאת, חוקי התורה, מאפשרים ליצור כל מציאות, הם מאפשרים לתקן כל מציאות. ספר התניא, מסייע לכל יהודי בפיתוח השפה, כאמצעי לכניסה לעולם מדהים שכזה.

המאחל מעל ליבי שתזכו לשאוב את כל השמחה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות.

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*