הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'כי תשא'

הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'כי תשא'

פרשת כי תשא

"וירא העם כי בושש משה לרדת מן ההר"
השורש של חטא העגל הוא הפגם באמונת חכמים, כשיש פגם באמונת חכמים, הלב מתאווה לאלוהות הרבה! מה כל כך חמור באמונת חכמים, שאפילו הפוגם בה מעט כבר נמשך לבבו למינות? אומר מרן החזון איש: השיטה לעשות את התורה לחלקים שניים הוראה באיסור והיתר חלק אחד, והוראה בשוק החיים חלק שני, להיות נכנעים לחכמי הדור בחלק הראשון ולהשאיר חופש בחירתם בחלק השני.
כל הסיבה בשנת 1933 באירופה היו שישים אחוז התבוללות, אם לאדם היו שני ילדים היה אחד נשוי לגויה.. היא רק בגלל הפגם באמונת חכמים. אתה הרב שלי לעניין שבת, בשר וחלב, טהרה.. אבל אתה לא תגיד לי מה לעשות עם הכסף שלי, אתה לא תגיד לי לאן לשלוח את הילד שלי ללמוד, מה אתה מבין בזה? למדת פעם כלכלה או חינוך? שהרבנים יתעסקו עם החלק שלהם, את שוק החיים ישאירו לי, אם אתה חושב שאתה מבין לבד בענייני העולם ולא מבין שצריך לשאול את הרב אפילו בדברים הקטנים, זה עגל!.
אומר הרב דסלר: חסרון הכרת ההתבטלות לעומת רבותינו הוא שורש כל חטאות ותחילת כל חורבן, וכל הזכויות לא ישוו לעומת שורש הכל שהיא – אמונת חכמים. אדם יכול להיות בעל עבירות גדול,,, נגד כל התורה אם יעשה תשובה לבסוף, הכל יתכפר לו. אבל אם אדם לא נכנע לחכמים, אפילו אם הוא קם בחצות מתפלל ותיקין לומד תורה כל היום עם תפילין ועושה חסד עם אחרים, אין שום זכות בעולם שתוכל לכפר לו על החטא הזה, כי הוא מחליש את הכוח של חכמים. אומרת הגמרא: 'כמה טיפשים אותם אנשי שקמים בפני ספר תורה, אבל לא קמים בפני תלמידי חכמים… הקב"ה נתן כח לחכמים יותר מאשר לתורה עצמה. התורה מסורה בידיהם – הם אלו שאומרים לך מה התורה רוצה בכך שאתה לא שומע לחכם, אתה לוקח את הכוח האדיר שהקב"ה נתן בידם ומחליש אותו.. אתה מבזה את ה'.
הרב עובדיה זצ"ל חיבר את חלק י' של יביע אומר שנה לפני שהוא נפטר, מה כותב גדול הדור, כשהוא כבר בן 90 בהקדמה שלו? כי טרדות הציבור והיחיד עלו על צווארי, לא יתנוני השב רוחי גם כי רבים קמים עלי אנשים קשים חורשי מזימות המתייצבים לנגדי, עושים מעש זימרי ומבקשים שכר כפינחס. איך יתכן שהאנשים שלו יקומו עלי? פשוט מאד כל זמן שהרב עושה מה שאני רוצה, הוא הרב שלי, אתה הרב שלי כל זמן שאתה טוב לי. אבל אם אתה לא רוצה שאני אהיה חבר כנסת או שלא אהיה מכהן במשרה חשובה כל שהיא, אז אתה נגדי, אתה כבר לא הרב שלי. הוא מוכן לקבל דעת תורה רק בתנאי שזו גם דעתו שלו אבל אם זה לא מסתדר לו, הוא כבר חורש מזימות ועשה מעשה זימרי.
על זה אומר הרב דסלר שום זכות לא תוכל לכפר על זה, המשנה ברורה כותב שאם מניח תפילין והגיעה שעת שקיעת החמה (אסור להניח תפלין לאחר השקיעה) אם הרב שלך טרם הוריד את התפילין, אסור לך להוריד את התפילין, ואם הוריד, הרי זה מורה הלכה בפני רבו, ואין לו חלק לעולם הבא. אבל למה? זה אסור..! התבטלות לחכמים.
כשהרב מרדכי אליהו היה צעיר, הוא חיבר ספר שמתרץ את כל הקושיות שהקשו על הבן איש חי, אחרי שהספר היה מוכן, הוא הלך לחכם יעקב מוצפי שיתן לו הסכמה לספר… אמר לו ח' יעקב מוצפי: הספר יפה מאוד, אבל.. לגניזה. הרב מרדכי לא שאל למה? הוא לא אמר 'אבל', הוא לקח את הספר עם כל שנות העמל עליו ושם בגניזה. כשאתה לא מקבל דעת חכמים, אתה מבזה אותם, וכל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו.
אומר ר' נחמן מברסלב: כל הרפואות שבעולם תלויות בתורה, התורה נותנת כח למלאכים, והמלאכים מכים בעשבים ומגדלים אותם ומהעשבים עושים את כל התרופות, ומי שפוגע באמונת חכמים ופורץ גידרם מסיר את ידי המלאכים כמו שנאמ' 'לא תסורו ימין ושמאל', וכשנפגמים ידי המלאכים אין לעשבים כח לרפא את אותו אדם. אתה יכול לקחת אנטיביוטיקה, אוגמנטין, אדוויל, אופטלגין.. אם אתה לא שומע לחכמים, שום תרופה לא תעזור לך.
פעם שמעו את הסטייפלר אומר: מכרו לי חתם סופר מזוייף הספר שאלות ותשובות של החת"ם סופר מזויף!!! היה לו דיון הלכתי עם החזון איש והסטייפלר טען שהחתם סופר אומר כך אמר לו החזון איש אין חתם סופר כזה, הוא חזר הביתה פתח את הספר וראה את מה שהוא טען אמר מיד לעצמו שיש טעות בספר, זה מזויף כיוון שאי אפשר שהחזון איש טועה.. אמונת חכמים
יזכנו ה' ית' שנזכה לילך בדרכם של רבותינו, ולא להרהר אחריהם. ולזכות באמונת חכמים אמיתית.
שבת שלום ומבורך
הרב גבריאל מירלא הי"ו מרחובות

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*