Archive
ר' יוסף מודזגברישווילי בדברי תורה לפרשת 'ויחי'
פרשת ויחי 'יששכר חמור גרם רובץ בין המשפתיים וירא מנוחה כי טוב ואת.. ויט שכמו לסבול' (מט-יד-טו) רש"י פירש חמור בעל עצמות סובל עול תורה כחמור חזק שמטעינים אותו משא
ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'ויחי'
פרשת ויחי אחת הנושאים הדופקים על דלתותינו היא, הדאגה שלנו כהורים על עתיד ילדינו. בפרט בדור שלנו, שעליו נאמר דור עקבתא דמשיחא בזמן שבפועל הכל כאן נראה הפוך. הם רוצים
הרב אלישי זיזוב בדברי תורה לפרשת 'ויגש'
פרשת וישב שיעור לחיים מהמפגש הדרמטי של יהודה ויוסף פתיחת פרשת ויגש במילים "וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה" אינה סתם פסוק – זו סצנה טעונה ברגשות עזים ובערכים עמוקים שאפשר ללמוד מהם
התמ' סימון יוסף ג'אנאשוילי בדברי תורה לשבת 'מקץ וחנוכה'
פרשת מקץ וחנוכה פרשתנו פותחת במילים: 'ויהי מקץ שנתיים ימים' כותב חכם מנחם מנשה זצוק"ל בספרו אהבת חיים: שחז"ל הביאו רמז במילת 'שנתיים' שהם ר"ת של שמאל תדליק וימין מזוזה,
ר' אליעזר מושיאשוילי בדברי תורה לפרשת 'וישלח'
פרשת וישלח הפרשה פותחת בפסוק "וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו אחיו ארצה שעיר שדה אדם" (כב-ד) יעקב אבינו מתכונן למפגש הדרמטי עם עשיו אחיו, חז"ל מביאים שבשלושה דברים התכונן
התמ' סימון יוסף גאנאשוילי בדברי תורה לפרשת 'וישלח'
פרשת וישלח על הכתוב בפרשתינו 'וירא יעקב מאוד ויצר לו' מפרש המלבי"ם שכפל הכתוב 'וירא' 'ויצר' 'וירא יעקב' – יעקב אבינו היה בפחד ממעשיו, ובגלל אותו פחד 'וייצר לו' –
הרב אבישי בטאשוילי בדברי תורה לפרשת 'ויגש'
פרשת ויגש מחשבות טובות פרשת השבוע עוסקת באחד הרגעים הדרמטיים בהיסטוריה של עם ישראל, לאחר השתלשלות הדברים שמובאים בפרשיות וישב ומקץ, בפרשתנו מגיע הרגע שבו יוסף מתגלה לאחיו ואומר להם
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'וישב'
פרשת וישב רוחניות לעומת גשמיות: בתפילת על הניסים אנו אומרים "מסרת גיבורים ביד חלשים, ורבים ביד מעטים, ורשעים ביד צדיקים וטמאים ביד טהורים". אמנם היו חוקרים שרצו לטעון שהמכבים ניצלו
הרב יצחק אדרת בדברי תורה לפרשת 'וישב'
פרשת וישב השגריר הראשון: לפני כשבעים שנים עת שימש הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל רבה של בריטניה, ערכה מלכת אנגליה סעודה גדולה ולה הוזמנו אנשי אצולה ונכבדים. ביקשה המלכה מרבה של
הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'מקץ' 'וחנוכה'
פרשת מקץ וחנוכה "ויהי מקץ שנתיים ימים" אומר החפץ חיים שהתורה הסמיכה "ויהי מקץ שנתיים ימים" ל"ופרעה חולם והנה עומד על היאור", היה אפשר לטעות ולומר שיוסף יצא מבית האסורים