Archive
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'מצורע'
פרשת מצורע הזוהר בפרשתנו מביא את הפסוק בשיר השירים: "אַל תִּרְאוּנִי, שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת. שֶׁשְּׁזָפַתְנִי הַשָּׁמֶשׁ, בְּנֵי אִמִּי נִחֲרוּ בִי". הזוהר מסביר שהדברים נאמרים מפי כנסת ישראל בתקופת הגלות. "אל תראוני"
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'תזריע'
פרשת תזריע פרשת תזריע מפרטת את דיניהם של נגעי צרעת הפוקדים את האדם. הנגעים האלה לא היו מחלה רגילה, אלא נגעים מיוחדים שבאו כעונש על חטאים מסויימים. רש"י מביא שני
חכם שלום טטרואשוילי בדברי תורה לפרשת 'צו'
פרשת צו אהרון ובניו נצטוו ציווי תמוה (ויקרא ח-לה) "ופתח אהל מועד תשבו יומם ולילה שבעת ימים ושמרתם את משמרת ה' ולא תמותו" והרי אדם הוא רק אדם מטבעו הוא
ר' יוסף מודזגברישווילי בדברי תורה לפרשת 'שמיני'
פרשת שמיני 'שור או כשב או עז כי יולד והיה שבעת ימים תחת אמו ומיום השמיני והלאה ירצה לקרבן אשה לה' (ויקרא כב-כז) אמרו המפרשים שזה רמז לביאת הנשמה לעולם.
הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'צו'
פרשת צו 'וידבר ה' אל משה לאמור' צו את אהרן ואת בניו לאמר זאת תורת העולה היא העולה על מוקדה על המזבח כל הלילה עד הבוקר ואש המזבח תוקד בו'
התמ' סימון יוסף ג'אנאשוילי בדברי תורה לפרשת 'שמיני'
פרשת שמיני בסוף פרשת שמיני מפרטת לנו התורה איזה בהמות וחיות מותרים לנו באכילה ואיזה בהמות וחיות נאסרות עלינו באכילה. הסימן שהתורה נותנת לנו על בהמה טהורה הוא שעליה להיות
הרב אילן שמילה בדברי תורה לחג 'הפסח'
חג פסח כותב ספר ״החינוך״ דבליל הסדר מצוה לספר ביציאת מצרים ולא לספר ״וורטים״, ״למען שתי אותותי אלה בקרבו ולמען תספר באזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים״ –
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'צו'
פרשת צו אחד הקרבנות המפורטים בפרשת צו הוא קרבן תודה, המובא כהודיה על נס. על אילו דברים מביאים קרבן תודה? מפרט רש"י: "על דבר הודאה על נס שנעשה לו, כגון
הרב אבישי בטאשוילי בדברי תורה לפרשת 'תזריע'
פרשת תזריע מי נותן מכות לילדים? בפרשת השבוע מביאה התורה את דיני הלידה של ילד או ילדה הבאים לעולם, כמו שנאמר "זֹאת תּוֹרַת הַיֹּלֶדֶת, לַזָּכָר אוֹ לַנְּקֵבָה" (ויקרא יב, ז)
ר' אבישי תתרואשוילי בדברי תורה לפרשת 'ויקרא'
פרשת ויקרא "אדם כי יקריב מכם קרבן לה'" רש"י: כשיקריב, בקרבנות נדבה דבר העניין". והנה בליקו"ש פ' ויקרא שיחה ה' מביא הרבי מליובאוויטש את קושיית הרא"ם ותירוצו של ה'לבוש אורה'