Archive
הרב אלישי זיזוב בדברי תורה לפרשת 'מצורע'
פרשת מצורע לאחר שהמצורע נטהר מטומאתו, עוד לפני שהוא מביא את הקרבנות שלו… אומרת התורה – (ויקרא יד, ד): "וְצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּי צִפֳּרִים חַיּוֹת טְהֹרוֹת וְעֵץ אֶרֶז וּשְׁנִי
הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'אחרי מות'
פרשת אחרי מות "וידבר ה' אל משה אחרי מות שני בני אהרן בקרבתם לפני ה' וימותו" ונתקשה רש"י, מה עניין מיתת בני אהרן לפרשה זו? ופירש משל לחולה שנכנס אצלו
הרב אבישי בטאשוילי בדברי תורה לפרשת 'קדושים'
פרשת קדושים פרשת קדושים // מה היא קדושה אמיתית? בפרשת השבוע מצווה אותנו התורה להיות "קדושים", וכמו שנאמר "דַּבֵּר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'אחרי מות'
פרשת אחרי מות בפרשת אחרי נאמר: "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי, אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם". רש"י מפרש: "לעולם הבא. שאם תאמר בעולם הזה – והלוא סופו הוא מת!".
שיחה של הרבי מלובביץ ל'פסח'
פסח ההלכה קובעת שקרבן הפסח "נאכל על השובע", כלומר, יש לאוכלו כאשר כבר שבעים. לכן תחילה היו אוכלים מבשר קרבן החגיגה, ורק לאחר ששבעו, אכלו את קרבן הפסח. אולם כאשר
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת קדושים'
פרשת קדושים הוי דן את כל האדם לכף זכות: אחד הפסוקים היסודיים בענייני בין אדם לחברו מופיע בפרשתנו "בצדק תשפוט עמיתך" (קדושים יט' טו'). אין הכוונה למידת הצדק וההגינות בה
התמ' סימון יוסף ג'אנאשוילי בדברי תורה לפרשת 'אחרי מות'
פרשת אחרי מות סימון אחרי מות בפרשתינו מסופר שהקב"ה מצווה את משה רבינו שיאמר לאהרון אחיו "ואל יבוא בכל עת אל הקודש", אסור להיכנס באופן תדיר אל קודש הקדשים אלא
הרב יעקב בטוניאשוילי בדברי תורה לפרשת 'תזריע'
פרשת תזריע "וביום השמיני ימול בשר ערלתו" האור חיים הקדוש שואל למה הוצרכה התורה לחזור על הציווי של המילה בפרשה זו הרי כבר דיברה התורה על המילה בפרשת לך לך,