Archive
הרב רפאל טטרוא בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים כי השוחד יעוור עיני חכמים (טז, יט) שני דברים נאמרו בתורה ביחס לשוחד: האחד, שהשוחד "יעוור עיני חכמים" כאן בפרשתינו והשני, שהשוחד "יעוור פקחים" (שמות כג, ח). ומבאר
הרב אליעזר מושיאשוילי בדברי תורה לפרשת 'עקב'
פרשת עקב הפרשה פותחת בפסוק "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה ושמרתם ועשיתם אותם ושמר ה' אלוקיך את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך" (ז-יב) אומר רש"י מהו עקב? אלו
ר' דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'ראה'
פרשת ראה וראה בנים לבניך שלום על ישראל (תהלים קכ״ח) לימוד מעמיק על חמשת החושים של האדם מגלה כי חוש הראיה תופסת כמעט 60% מהספקטרום החושי. כלומר ליכולת הראיה יש
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'וילך'
פרשת וילך חיזוק לקראת הימים הבעל"ט: עוד רגע קט והנה מגיעים אנו ליום הדין הגדול והנורא, היום הנשגב "ראש השנה". יום בו מחד אנו סועדים את סעודות החג בשונה מיום
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'כי תצא'
פרשת כי תצא מלחמת היצר: ר' יחזקאל אברמסקי זצ"ל כיהן פאר כדיין בלונדון. אמרו עליו שהיה הדיין הצעיר ביותר שהתמנה ואכן לא לחינם, גדלותו בתורה חריפותו וחכמתו היו לשם דבר
הרב אלישי זיזוב בדברי תורה לפרשת 'ראה'
פרשת ראה הבחירה בידיים שלך נאמר בתחילת פרשת ראה: ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה. פסוק זה מעורר שאלות רבות ומשמעותיות במיוחד. הראשונה היא: מדוע התורה פותחת במילה "ראה"
התמ' סימון ג'אנאשוילי בדברי תורה לפרשת 'כי תצא'
פרשת כי תצא פרשתנו פותחת בפסוק: "כי תצא למלחמה על אויביך ונתנו ה' אלהיך בידך ושבית שביו". הזוהר הקדוש, מגלה לנו שאין זו רק מלחמה של בשר ודם, אלא זוהי
הרב פניחס מוזגרשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים בפרשת השבוע אנו קוראים על הדין של "עגלה ערופה". כאשר נמצא אדם הרוג מחוץ לעיר ולא יודעים מי פגע בו, הסנהדרין צריכים לשלוח צוות שימדוד מבחינה מקצועית ומדוייקת
הרב יוסף אלאשוילי בדברי תורה לפרשת ואתחנן'
פרשת ואתחנן "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כלכם היום" מובא במדרש ילקוט שמעוני (דברים סימן תתכד) דו שיח בין ר' יוחנן ותלמידו ר' אלעזר: "אמר ר' אלעזר: עמי הארץ אינן

