Archive
הרב אילן שמילה בדברי תורה לפרשת 'ויקרא'
פרשת ויקרא "קרבן נדבה" שואל הסטייפלער זצ״ל, איני מבין דין קרבן נדבה. אם הקרבן הזה דרוש לשלימותו של האדם, מדוע אינו חובה, ואם אין דרוש, מדוע מקריבים אותו כנדבה. ומתרץ,
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת ויקרא
פרשת ויקרא פרשת ויקרא עוסקת בדיני הקרבנות. בתחילת פרשתנו מופיע הפסוק הכללי המבטא את עניין הקרבנות: "אדם כי יקריב מכם קרבן לה', מן הבהמה, מן הבקר מן הצאן תקריבו את
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'ויקהל פקודי'
פרשת ויקהל פקודי פרשת פקודי מגישה דין וחשבון על הוצאות המשכן שעשה משה, בהמשך לנאמר בפרשת ויקהל שבני ישראל בנו את המשכן כפי שנצטוו. כמו-כן מתוארת בפרשה משיחת המשכן וכליו
ח' שלום טטרואשוילי בדברי תורה לפרשת 'משפטים'
פרשת משפטים אם מתבקשים הינו לתת דוגמא למצוותה של התורה מיד היינו נוקבים במצוות השבת, תפילה, תפילין וכו' ואם היו שואלים אותנו מה הם המצוות החמורות ביותר כמובן היינו אומרים
הרב יצחק אדרת בדברי תורה לפרשת 'יתרו'
פרשת יתרו העמל, היא ההצלחה בתורה! לפני שנים רבות למד בכולל גליציה בירושלים אברך צדיק וירא שמים, אחד הלומדים שם הציק לו וירד לחייו, רבו של אותו אברך היה הרבי
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'כי תשא'
פרשת כי תשא חטא העגל, נוסף על חומרתו כשהוא לעצמו, קשור ישירות לחטא עץ הדעת. חז"ל אומרים (שבת קמו,א) שחטא עץ הדעת הביא 'זוהמה' לעולם, וזו התנקתה במתן תורה וחזרה
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'תצווה'
פרשת תצווה בפרשיות תרומה ותצווה מופיעים הציוויים הקשורים לעשיית המשכן וכליו ובגדי הכהונה. סדרי העבודה בו מפורטים בפרשיות התורה הבאות לאחריהן. לאור זאת מתבקשת שאלה על הציווי הפותח את פרשתנו:
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'משפטים'
פרשת משפטים מידות טובות: יום היארצייט של ר' נתן צבי פינקל זצ"ל המכונה הסבא מסלבודקא חל כל שנה בפרשת משפטים. ואמר מי שאמר שלא לחינם סובבה ההשגחה העליונה שפטירתו תחול
ר' יוסף מודזגברישוולי תורה לפרשת 'תרומה'
פרשת תרומה "ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי" (כה-ב) פרש"י – 'הפרשה יפרישו לי ממונם נדבה'. מסופר ששאלו את הגר"ח זצ"ל על אחד העשירים
הרב גבריאל מנחם יצחקי בדברי תורה לפרשת 'תצווה'
פרשת תצווה "וְעָשִׂיתָ בִגְדֵי קֹדֶשׁ לְאַהֲרֹן אָחִיךָ לְכָבוֹד וּלְתִפְאָרֶת" (שמות כח, ב) – ופי' אבן עזרא: שיתפארו בהם. כי אין אחד מישראל שילבש כאלה. [וע' ברמב"ן שם בהרחבה]. כלומר, שבגדי