הרב רפאל טטרוא בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים כי השוחד יעוור עיני חכמים (טז, יט) שני דברים נאמרו בתורה ביחס לשוחד: האחד, שהשוחד "יעוור עיני חכמים" כאן בפרשתינו והשני, שהשוחד "יעוור פקחים" (שמות כג, ח). ומבאר
הרב פניחס מוזגרשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים בפרשת השבוע אנו קוראים על הדין של "עגלה ערופה". כאשר נמצא אדם הרוג מחוץ לעיר ולא יודעים מי פגע בו, הסנהדרין צריכים לשלוח צוות שימדוד מבחינה מקצועית ומדוייקת
הרב אליעזר מושיאשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים התורה פותחת בפסוק 'שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך ושפטו את העם משפט צדק' (טז-יח) חכמי המוסר רומזים לנו שיש הבנה ומשמעות נוספת לציווי שמופיעה בתחילת הפרשה. התורה
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים האדם – דיין לעצמו: החובה להעמיד שופטים ראויים שינהלו מערכת משפט תקינה, היא אחת מז' מצוות בני נח – דינים – דבר המחייב רשות שופטת וכמובן רשות שתאכוף
הרב יעקב בטוניאשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך אשר ה' אלוקיך נותן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק" וכו'. אנחנו נמצאים בעיצומו של חודש אלול חודש הרחמים והסליחות ובוודאי
ר' יוסף מודזגברישווילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים 'שופטים ושוטרים תתן 'לך'- המילה 'לך' בציווי זה לכאורה מיותרת שהרי אפשר היה לכתוב "שפטים ושטרים תתן בכל שעריך" בלי המילה 'לך' ולכאורה מיותרת היא. בעל האגרות משה
הרב שמואל בראשי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים בפרשה נאמר " כִּי תִקְרַב אֶל-עִיר, לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ וְקָרָאתָ אֵלֶיהָ, לְשָׁלוֹם. וְהָיָה אִם שלוֹם תַּעַנְךָ, וּפָתְחָה לָךְ: וְהָיָה כָּל-הָעָם הַנִּמְצָא בָהּ, יִהְיוּ לְךָ לָמַסַ ועֲבָדוּךָ. וְאִם לֹא תַשְׁלִים
הרב רפאל טטרוא בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים הציווי למנות שופטים ושוטרים נאמר בלשון יחיד: "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך", אומרים בעלי המוסר, שכאן רמזה לנו התורה, שכל אדם צריך להעמיד שופטים ושוטרים על דרכיו
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים ערי מקלט נועדו להציל את חייהם של מי שעשו את המעשה החמור ביותר – הריגת נפש. אפילו רוצח במזיד היה מוגן (זמנית) בתחומי ערי המקלט עד עומדו לדין,
הרב אלי גגולא בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים היחס האמיתי לכתוב בתורה אומרת התורה: {יז, יד} כִּי תָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ וִירִשְׁתָּהּ וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ וְאָמַרְתָּ אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ כְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר סְבִיבֹתָי:
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים בתחילת הלכות סנהדרין הרמב"ם מגדיר את המצווה להעמיד שופטים ושוטרים בכל מדינה ובכל מחוז: "מצוות עשה של תורה למנות שופטים ושוטרים בכל מדינה ומדינה ובכל פלך ופלך, שנאמר
הרב מיכאל מירון בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים עגלה ערופה – כוחו של עידוד: פרשתנו מסתיימת בעניין עגלה ערופה. נסביר בקצרה. אדם הולך לו לתומו בדרך ולפתע רואה אדם הרוג ולא ידוע מי הכה אותו. ההלכה
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים בפרשתנו מחזק משה רבנו את לב בני ישראל לקראת המלחמות הצפויות להם מול אויביהם: "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶךָ, וְרָאִיתָ סוּס וָרֶכֶב עַם רַב מִמְּךָ, לֹא תִירָא מֵהֶם!
הרב דוד בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים שני חסידים יצאו לנסיעה במזרח אירופה ובלילה נכנסו לפונדק אצל יהודי ירא שמים, כדי לישון ולאכול. השניים הניחו את מזוודותיהם וירדו לחדר האוכל ופנו לבעל המלון בסדרת שאלות.
הרב שמואל בראשי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים "שֹפטים ושֹטרים תתן לך בכל שעריך אשר ה' אלהיך נתן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק" (דברים טז, יח). מצוות מינוי שופטים ושוטרים זוהי לכאורה מצוה שכלית
חכם שלום טטרואשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים לדעת ש"ס זה לא מותרות הגמרא (סוכה כ"ח.) 80 תלמידים היו לו להלל הזקן, 30 היו ראויים שתשרה עליהם שכינה כמשה רבינו, 30 מהם ראויים שתעמוד להם
הרב מאיר מושיאשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים כתוב בפרשה: "רַק מֵעָרֵי הָעַמִּים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לֹא תְחַיֶּה כָּל נְשָׁמָה. כִּי הַחֲרֵם תַּחֲרִימֵם… לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא יְלַמְּדוּ אֶתְכֶם לַעֲשׂוֹת כְּכֹל תּוֹעֲבֹתָם
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים הציווי להעמיד "שופטים ושוטרים" יש לו משמעות רוחנית גם בזמן הזה. את עניינו אפשר להבין ממשמעותם הפשוטה של השופטים והשוטרים. הקב"ה העניק לאדם בחירה חופשית, ולכן עומדות לפניו
הרב גבריאל מירלא בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים התורה פותחת את פרשתנו בפסוק: 'שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך, ושפטו את העם משפט צדק' ולכאורה למה מתכוונת התורה באומרה: 'ושפטו את העם משפט צדק'? אם כוונתה
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים התורה מצווה בפרשתנו "שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ". למעשה, כל יהודי הוא מלך, ותפקידו לשלוט ב'עולם קטן', זה האדם. חייו של אדם הם מלחמה רצופה של יצר הטוב נגד
הרב מאיר גור בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים עצה נפלאה להצלחה בעבודת השם האם ידעתם כי גודל הצלחת שהאדם אוכל ממנה, משפיעה על כמות האוכל שהוא יאכל? אנשים נוטים לאכול יותר כאשר הצלחות גדולות ואילו מצלחות
שיחה של הרבי מלובביץ לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים התורה רואה בעדות שקר דבר חמור ביותר, וגם דינם של עדי שקר קשה מאוד. פרשתנו קובעת את דינו של 'עד זומם': "וַעֲשִׂיתֶם לוֹ כַּאֲשֶׁר זָמַם לַעֲשׂוֹת לְאָחִיו". יתרה
ר' אוריאל מירון בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת שופטים ניצול הכוחות הטמונים בנו נמצאים אנו עתה בפתחו של חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שבו אנו במשך ארבעים יום נבקש סליחה מהקב"ה, ונתחרט על מעשינו הרעים במשך השנה
הרב אליהו גגולה בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת 'שופטים' בפרשתנו מוזכר הדימוי בין אדם לבין העץ, "כי האדם עץ השדה" (פרק כ פס' י"ט). על דימוי זה כתבו רבותינו כמה וכמה פירושים, שמהם נלמד שבדומה תכונותיו של
ר' אפרים דניאלוב בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת "שופטים" "שפטים ושטרים תתן לך בכל שעריך" אמר ר' לוי: למה הדבר דומה, למלך שהיו לו בנים הרבה והיה אוהב את הקטן יותר מכולם, והיה לו פרדס אחד והיה
הרב משיח מיכאלי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת 'שופטים' כתב "הכלי יקר" שופטים ושוטרים תתן לך קשוט עצמך תחילה . בראש ובראשנה דאג שאתה תהיה מושלם ואחר כך "ושפטו את העם" לקשוט זולתו. אחר כך תוכל להשפיע
הרב יוחנן מיכאלי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת "שופטים" "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"[יז-יא] החובה לקיים דבר חכמים בהידור "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין, כל שכן שאומר
הרב יוסף יצחק מירילאשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת 'שופטים' מובא במדרש רבא: אמר רבי לוי, משל למה הדבר דומה, למלך שהיו לו בנים הרבה, והיה אוהב את הקטן יותר מכולם, והיה לו פרדס אחד שהיה אוהבו יותר
הרב יעקב בוטראשוילי בדברי תורה לפרשת 'שופטים'
פרשת "שופטים" סמיכות הפרשה כתב מרן [בשו"ע אור"ח סי' תקרט] שחייבים ב"ד לעמיד שופטים ושוטרים בשבתות וברגלים שיהיו משוטטים ומחפשים בגנות ופרדסים שלא יתקבצו אנשים ונשים יחד לאכל ולשתות שמא

